Gjest Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Hvilken erfaringer har du? Tenker på prevensjon nå etter fødselen, og så hadde den sikkert vært fin om/når vi planlegger flere barn. Har ikke så lyst på noen prevensjon med hormoner heller, og da er det vel bare kondomer eller spiral som er alternativene...
snart mor til 3 Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 bruker ikke det nei...men det er under vurdering ja.. vil ikke ha hormoner jeg heller, og spiral har jeg også utelukket..så..da er det ikke mange alternativer igjen da.. men kondom funker jo det og..
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Men kondom over lang tid synes jeg bare er slit. Og jeg blir sår av gummien.. :-( Så dytter litt på denne samtidig for å se om det er andre som har prøvd denne Pearly e.l.. :-)
November_rain Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Vi har brukt det (ladycomp) siden mini ble født for 15 mnd siden. Jeg kan ikke bruke prevensjon med hormoner, og kobberspiral fungerte dårlig for meg. Sa da ble dette alternativet. Funket bra helt til denne måneden...da satt det plutselig en spire gitt. :-) Men skal jo være veldig sikkert, og er jo veldig enkelt å bruke.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Vi brukte ladycomp etter at jeg sluttet på pillen, veldig praktisk og deilig å slippe hormoner. MEN for all del - hold dere unna røde dager, særlig de der det blinker rødt Jeg ble gravid på rødblinkende dag fordi kondomet sprakk, hihi. For oss gjorde ikke det noe da, så den funker både til å la være å bli gravid, og til å bli det... Jeg har likevel valgt spiral nå mens jeg ammer siden ladycomp generelt krever at man sover minst så og så mange timer på en natt og temper før man står opp. Så får tiden vise om jeg går over til ladycomp igjen når ammeperioden er over, eller lar spiralen sitte til vi skal prøve på neste. Har ikke hatt så mye styr med spiral egentlig, ikke lengre mensblødninger (hatt en...), ikke smerter osv. Men en del slimutflod, og vet ikke om jeg gidder det så mye lenger.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Jeg brukte Ladycomp som prevensjon ja. Resultatet sover i senga si nå, snart 9 mnd'er gml )
Karma! Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 synes min er stress og bruke- tok evigheter før den begynte og lyse gult i det hele tatt tror jeg hadde 5mnd med stort sett rødt lys! og jeg har veldig stabil syklus!
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Æsj, leser jo her at det er kanskje ikke såå sikkert akkurat.. Hmm.. Får kanskje vurdere kobberspiral eller noe sånn.. Gjør ingenting med flere barn, men hadde tenkt å vente littegrann iallefall.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Venninna mi brukte det, tok 3 mnd med RETT bruk så var hun gravid :0(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå