Gå til innhold

Litt om vår hverdag med 11 mnd gutter :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skriver jeg i frustrasjon her, guttene er nå 11 mnd og jeg lurer på om det er på tide å endre på soverutinene. Nå har jeg kjempet i 1 time for å få de til å sove, måtte til slutt bare gi opp og ta dem opp igjen. Så her sitter to små gutter med et glis i fjeset. Guttene sover som regel (men ikke i dag) to ganger for dagen, og da er det så deilig å ha litt "meg" -tid.

Ja ja de vet hvordan de skal snurre sin mor rundt lillefingen.

Ellers syns jeg det er vanskelig å få til l "en og en"- tid. Har noen her noe erfaringer på dette?

Jeg får jo høre at bøker er så viktig i denne alderen og selv liker jeg bøker. Problemet et å få lest for de.. den ene interesserer seg litt mens den andre heller vil spise boken. Det er jo ikke noe problem når vi er hjemme begge foreldre, men jeg syns det er viktig å ha noen rolige studer på dagtid også.

Jeg må få legge til at selv om de er i en krevende alder så har vi det kjempegøy ssammen, de finner på de rareste ting, Bare smiler og ler :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Mine tvillinger er 10 mnd, har gutt og jente. Sovingen går inntil videre veldig bra her. De legger seg kl 1930, sover til 07, får da flaske i sengen og sover videre til 0930. Da er de oppe til kl 13. Legges da og sover mellom 2 og 2,5 timer. Er da opp til de legges til kvelden. Men snart må vi vel slutte å gi melk i sengen, så da blir plutselig rutinene endret. Men den tid den sorg...

Ellers har jeg samme problemet som deg. Føler det ikke blir nok en til en tid med dem på dagen. De trives på gulvet,men jeg har så lyst å gi dem litt kos og en rolig stund.. Jeg prøver å gi hver av dem en stund på fanget mitt med en bok. Ellers så går jeg en tur rundt i huset med en av dem på armen og kikker på forskjellige ting.

Akkurat dette misunner jeg de andre i barselgruppen. De kan kose seg masse med babyen sin, og gi den masse kos og stimuelring. Er litt bekymret for at mine går glipp av noe der.. Men ellers går det strålende. Det ser iallefall ut som de har det bra og trivest i hverdagen :)

Dette ble veldig langt. Burde nok gått og lagt meg for lenge siden. Jesp :)

Skrevet

Nå er jentene mine snart 8 mnd - og føler litt på det samme. En venninne som også er tvillingmamma (og som også ha barn fra før) sa en dag at å ha to babyer på en gang blir mer en logistikk-greie enn å ha bare en. Støtter den!

Føler dessuten at barna har det vel så kjekt de to sammen som når jeg "blander" meg inn :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...