nybebis Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Vi er en familie på 4 og bor trangt. To soveron, lite bad og inget vanskerom. Ikke trygg hage og vei utenfor. Men; vi stortrives i området/kommunen og barna ser ut til å få plass i samme kjempe fine barnehage neste år. Vi er også nær besteforledre og transport inn til byn. Dilemma er at det er for dyrt for oss å kjøpe noe større med mindre vi finner et rekkehus som må pusses helt opp, og det har vi ikke råd til på lenge :o/ Hvis vi flytter ut av kommunen har vi akkurat råd til rekkehus. Men da må barna bytte barnehage, det blir langt til jobb og besteforeldre.Det er klart barna synes det er greit å dele rom osv, men det er nå vi trenger større bad, hage osv.. Ville dere ventet på et "kupp" eller flyttet ut?
snart mor til 3 Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 jeg ville ventet å krysset fingrene for å finne et kupp eier eller leier dere?? med usikkerhetene som er i markedet idag vil det jo ikke være umulig å finne noe rimelig noe... hilsen ei som selv bor trangt med to barn...du kunne like godt beskrevet vår leil....
nybebis Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2009 haha, Ja, det er ikke lett. hvor gamle er barna dine? mine er 3,5 og 1,5. og det er vinteren som er verst med all vasken og utstyr osv. til å bli små-rar av ;o) Vi eier foresten.
noche Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Jeg ville blitt. synes det er viktig at "ting"rundt en fungerer, vi har hatt større (rekke)hus enn vi har nå, men trives bedre i området vi bor idag. dt er totalen som teller spør du meg. og selv om barn stort sett er veldig fleksible, ser jeg iallefall på min at det tar tid å føle seg trygg og at det ikke er bare bare å flytte på seg. Tenk også nøye gjennom det å pendle til jobb. det er tid tatt fra familien for å si det brutalt. vi flytta til dyrere område pga det og mindre plass fikk vi, men har det bedre i hverdagen.
snart mor til 3 Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 kan vel kanskje være litt vanskelig å få solgt til rett pris også nå da vil jeg tro..(er det jeg tenkte på iforhold til leie/eie) mine er 5år og 8 måneder... henger alt av uteklær til tørk i dusjen... er mest plass til klesstativ jeg syntes er vanskelig...sukk..men pleier å gjømme de på soverommet om dagen så setter jeg de på stugulvet atmed ovnen om natten er myye utstyr og leker disse ungene skal ha... syntes egentlig ikke det gjør så mye at det er litt trangt..alt er en erfaring er det ikke?? skal bygge hus om noen år,så nå får vi jo testet forskjellige løsninger og finner ut hva vi ønsker av et hus..hehe
snart mor til 3 Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 besteforeldre i nærheten er forestn gull verdt!!det ønsker du ikke å miste!! ;-) jeg gleeeder meg til å flytte nært ungenes besteforeldre igjen...
nybebis Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2009 Ja, det er nesten det som trekker oss mest mot å bo her! Jeg har akkurat hatt influensa i nesten 7 uker og da var det en livredder ( bokstavlig talt) å ha hjelpt til henting og matlaging!!
erteposen + 4 Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Det er jo mulig å finne et gammelt rekkehus som er mulig å bo i selv om det trener oppussing. Hadde nok valgt nærmiljø foran større bolig.
nybebis Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2009 Ja, det er det vi håper på ;o)
snart mor til 3 Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 var syk tidligere i vinter vi og... var takk gud hjemme hos ungenes besteforeldre da.. for verken jeg eller mannen min var istand til å ta vare på ungene..var 120% ødelagte!! (aldri vært såå syk før i mitt liv.!) jeg fikk bare jenta vår bort til meg når hun skulle ha litt pupp...men hun hadde heldigvis startet med grøt,så besteforeldrene styrte og stelte med ungene slik at vi fikk sove..klarte ikke være våken mer enn maks 30 min av gangen.... sukk..
nybebis Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 13. februar 2009 Herre min hatt, det var akkurat det samme vi var igjennom!! de første 2 ukene hadde ALLE feber, bestemor hadde lungebetendelse, så da måtte vi hente, bringe og mate ungene med 39 i feber. helt forferdelig, det verste jeg har vært igjennom. Så det var vel derfor jeg ikke ble bra på lenge. men så kom besteforeldrene seg og da fikk vi hjelp. Jeg har aldri opplevd lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå