Gå til innhold

Hvilke bæresjal anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket bæresjal anbefaler dere og hvorfor? og hvor får jeg kjøpt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler bæreselen Ergo. Mannen min vil ikke ha sjal for det er for hippier sier han. :) Så kjøpte det som mellomløsning. Du finner masse info på www.babyslynga.no og Ergo og forskjellige andre. Vet det finnes mange sider, du kan bare google bæresjal eller bæreslynge.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Vi har et sjokoladebrunt Moby Wrap sjal kjøpt på www.krusedull.no (tror det var der, i allefall...). Er veldig fornøyd med det. Det var en uvurderlig hjelp da mini hadde kolikk!

Fin kvalitet på stoffet, og MANGE variasjonsmuligheter i forhold til hvordan du vil bære den lille (og etter hvert den litt større) poden. Følger med et instruksjonshefte.

Sjal anbefales av kiropraktorer framfor seler, da sjalet ofte kan gi bedre støtte til ryggsøylen og heller ikke belaster bekkenet. Behagelig for deg som bærer, og passer både for små nette damer og store staute menn.

Jeg kommer til å bruke sjalet igjen nå med nr 2, men tenker også å supplere med en Mei tai.

Skrevet

Har kjøpt meg et elastisk sjal på www.dotedot.com

Har et vevd sjal fra før, som jeg kommer til å bruke når barnet blir litt større. Men som nyfødt har jeg mer tro på elastisk sjal, siden man kan knyte det helt på seg før man ta babyen oppi, og kan ta babyen inn og ut. Men når babyen blir større, er det bedre med vevd sjal. Har også ERGO sele, som er fin å bruke når babyen er større. Men syns sjal er hakket bedre for både min og babyens kropp.

Skrevet

Ser at en over her sier at mannen ikke ville ha sjal for det ser "hippie" ut.. det er det dårligste argumentet jeg har hørt.. barnets beste og ergonomien bør da gå foran?!

tettinntil.no og lotusbarn.no er fine plasser å kikke når du vil ha sjal..

Hilsen en som ikke var så heldig at sjal fantes da mine barn var små:(

(blir det fler, blir det sjal;))

Skrevet

Jeg ville heller valgt en Mei Tai. Vi hadde sjal til minste, men jeg synes det ble så varmt og tungvindt med sjal (elastisk, og vevd passer vist bedre for større babyer). Tok 1 minutt å knyte det skikkelig på, noe som er lang tid om babyen vræler ved siden av deg, så ble det fort varmt og etterhvert seg det mer og mer sammen også synes jeg, og da lå ikke babyen så godt i det. Med Mei Tai må du bare knyte det om midjen først, noe som tar ca 5 sekunder, så kan du ta opp babyen og knyte på resten. Er mye mer luftig, siger ikke så fort, er kjappere og enklere å justere. Synes jeg. Er sikkert smak og behag dette da. Vurderer å prøve sånn ring-slynge i tillegg denne gangen, synes de virker veldig grei, men får se.

Skrevet

Jeg anbefaler heller mei tai, babyen ligger like tett inntil deg og det er etter min mening mye lettere og bedre for ryggen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...