Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Jeg jobber i butikk 10-18. Har ikke mulighet til det nå siden jeg har en jente på 6 mnd. Jobben er ikke interessert i at jeg jobber fra 8 til 4 hver dag Så da må jeg true med at jeg vil jobbe 80%. Og da blir det å jobbe fra 10 til 4. Eller er det 5,5 timer? Spørsmålet er hvis jeg velger å jobbe 80% kan jobben være så kjipe at de sier at jeg må jobbe fra 12 til 18? Jeg er ass.butikksjef. Kan dem ta fra meg den stillingen hvis jeg velger å jobbe 80%? Er det nav jeg ringer for å høre om rettighetene mine, eller?
mamman-til-madeleine Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Så lenge det er snakk om skiftarbeid, mener jeg ganske sikkert at du ikke kan forlange en bestemt arbeidstid. Arbeidsgiver kan være snill og godta det, men det er lite trolig. Som ass. har du jo også et stort ansvar, så det er ikke bare å si ifra seg det. Litt usikker på om de kan ta fra deg stillingen. Det skal nok mer til. Men sjekk kontrakten din, og evt LO sine sider. Kanskje du finner ut av det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå