Gå til innhold

Mensmurringer og blødning


Artsibelly

Anbefalte innlegg

God morgen :)

 

Har hatt mensmurringer i hele natt, ikke veldig vondt bare ubehagelig. Og i dag tidlig hadde jeg noe brun utflod (gammelt blod). Det skaper selvfølgelig bekymring med en gang, og det er ikke gøy. Heldigvis er sjansen stor for at det ikke er noe. Kan jo være gammel festeblødning e.l. Men tar uansett en liten tur til legen i dag for å sjekke.

 

 

Noen andre som har opplevd lignende i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Artsibelly!

Jeg har mensmurringer hele tiden. Har lest at det skyldes at livmoren vokser. Har også lest at det er vanlig å ha litt småblødninger bl.a. i forbindelse med sex. Jeg har ikke blødd siden det festet seg, bare szzzoovet ;) Det er sikkert ikke farlig, men jeg kjenner jeg blir litt bekymret med en gang noe er bittelitegrann annerledes. Snakk med lege eller jordmor om du er bekymret. Dumt å gå å uroe seg. Kanskje fordi det er første graviditet for meg? Det er din andre, er det ikke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, det roer en bekymret sjel :)

 

En skulle tro en ikke bekymret seg noe særlig med nr. 2, siden man har gjort alt før. Noe slapper man mer av med, mens andre bekymringer er helt like. Jeg tror også det kommer av at livmoren vider seg ut. Ved mitt første svangerskap hadde jeg ekstreme menssmerter som varte en halv dag.. Livmoren skulle liksom gjøre all jobben på kort tid i stedet for å strekke litt etter litt. Så dette kjennes nesten ikke i forhold, men hadde ikke denne lille blødningen første gang.

 

Var hos legen i sted og tok blodprøve. Skal ta en ny på tirsdag for å sammenligne HCG nivået. Tror alt er ok, men trenger den bekreftelsen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Artisibelly!

 

Jeg venter også nr. 2 og tenkte at denne gangen skulle jeg sannelig ikke være like bekymret for alt mulig slik som jeg var med datteren min. Men på torsdag opplevde jeg det samme som deg, nemlig murringer nederst i magen og blødning. Ikke så mye blod og heller ikke ferskt, men allikevel dro jeg til jordmora ein tur. Hun forsikret meg om at dette var helt naturlig, mest sannsynlig var det bare babyen som "gravde seg" enda bedre fast ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at vi er fler. jeg har ikke vondt, bare litt brunlig blod på papiret. har hatt det i går og litt i dag. håper min også bare "graver seg fast" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blødd litt brunt gammelt blod i over en uke nå.

Ikke vondt,men kjenner innimellom litt stikkinger i sidene og livmoren.

Jeg er også bekymret for de blødningene,men har lest flere steder at småblødninger er normalt tidlig i svangerskapet.

Skal til legen på fredag, så spent på hva hun sier om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Artisibelly!

 

Hvordan går det med deg? Ga hcg prøvene deg noe svar? Har opplevd det samme selv idag og må si det bekymrer meg. Skal til tidlig ul neste tirsdag så jeg avventer til da. I mellom tiden må jeg prøve å ikke bekymre meg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Det var selvfølgelig ingenting, bare knøttet som gravde seg godt fast. hcg nivået hadde doblet seg på noen dager, så alt bra. Fikk imidlertid et utslett som viste seg å være vannkopper, og det i en alder av 34 år. Var heldig, det var veldig lite og forsvant igjen på noen dager. Har også hørt det skal være farlig når en er gravid, men det er kun 0,5% sjans for at det kan påvirke fosteret på noen måte.

 

Hvordan går det med det, har du fått sjekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ul imorgen. Kjempe nervøs, men håper på det beste. Å bra du slapp unna vannkoppene og at alt ser bra ut. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. har termin i september eg. er i uke 11+4 no. den 24 kom det litt blod fra meg brunt so det er jo gammelt, og har hatt det siden. vr hos lege og jordmor på fredag 27 og de sa de kunne vere en av to, men nåtte ta kontakt med legen om det kom mer blod. so kom lørdagen 28 og då dar det røtt blod. legen sa det samme, og lette etter fosterlyd, me fnt ingenting, men han sa at de ikke betyde at bbyen var borte. søndag 1 mars. har fått enda mere blod i dag og litt murring nedentil, det er førte dagen eg her det, skal på ul den 9 mars og legen 5 mars. men er so usikekr på om alt er bra innimagen. blodet lukter liksom som mensen og, so veit ikke hva som skjer eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. har termin i september eg. er i uke 11+4 no. den 24 kom det litt blod fra meg brunt so det er jo gammelt, og har hatt det siden. vr hos lege og jordmor på fredag 27 og de sa de kunne vere en av to, men nåtte ta kontakt med legen om det kom mer blod. so kom lørdagen 28 og då dar det røtt blod. legen sa det samme, og lette etter fosterlyd, me fnt ingenting, men han sa at de ikke betyde at bbyen var borte. søndag 1 mars. har fått enda mere blod i dag og litt murring nedentil, det er førte dagen eg her det, skal på ul den 9 mars og legen 5 mars. men er so usikekr på om alt er bra innimagen. blodet lukter liksom som mensen og, so veit ikke hva som skjer eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med alle?

Jeg ser at jeg gjerne er den som blør mest foreløpig. MÅ ringe ny lege i mårra, utesetter og utsetter det, er så redd jeg får et svar jeg ikke ønsker. Har hatt brun utflod i 2 uker, men vet at det er ganske normalt så har ikke gjort noe med det. Men på fredag begynte jeg å blø Masse (med stor M), det betyr mer enn vanlig mens! Og blør fortsatt like mye nå på søndag. Ringte jo legen på fredag, for jeg gråt og ble skikkelig stressa, men hun var jo rolig som is og sa bare at hun skulle vekk neste uke, men jeg kunne få time 16mars!! What? Jeg dør jo snart av angst... Er så usikker om jeg trenger å engste meg, for jeg trodde SA skulle gjøre skikkelig vondt, og jeg har bare mens murringer. Svigerinna mi hadde det akkurat som jeg har det nå, og hun har termin neste uke, så der gikk det jo fint da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva, fikk du ikke komme med en gang??? Men hvis fastlegen din er bortreist, må jo legekontoret gi deg time til en annen lege?

 

Jeg opplevde også det samme som deg, men masse småblødninger og et par STORE blødninger. Fryktet det verste, og fikk også bekreftet det verste et par ganger av både jordmor og lege, men forrige uke var jeg på ul (var da 7+4) og fikk se en liten bønne med et bankende hjerte. Legen fortalte at det var veldig vanlig at noen blør mye under svangerskap, men at det alltid er lurt å få undersøkt seg allikevel.

 

Håper virkelig du får hjelp før 16. mars Lillepille82, for jeg vet av erfaring at ventetiden er helt forferdelig!! Jeg krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lillepille82.

ring legen med en gang å få akutt time å forlang akutt ul,har hadt det på samme måte som deg,å har fått akutt ul to ganger nå,er 15 uker nå og alt vel hær,blødningene er også borte nå,men i høst hadde jeg det på samme måte men da hadde jeg SA i uke 8,med samme blødninger,men ingen smerter å dette pågikk i nesten 3 uker ført det slapp for godt,ble godt tatt vare på av jordmor å lege den gangen,stå på krava,si det sliter på helsa å gå å vent sånn,blir verre av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...