Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har to barn på 2 og 1 år. Begynte å studere i høst, på en to-årig utdannelse. Etter andremann ble født begynte jeg på pillen. Jeg har vært nøye med å ta den, ikke glemt en eneste en. Men likevel er jeg blitt gravid! Hvordan i all verden skal jeg klare dette...? 3 barn og student... Abort er ikke noe alternativ, så barnet skal bæres fram. Jeg kan jo permitere meg, men har så lyst til å fullføre denne utdnningen nå... når dette barnet blir født har jeg ca et halvt år igjen på skolebenken. Jeg studerer noe som gjør at jeg har mulighet til å være mye hjemme, så kanskje jeg bare kan fortsette likevel? Siden jeg studerer har vel ikke pappa'n krav på penger til permisjon, eller? De to barna jeg har fra før er begynt i barnehagen. Har tusen tanker i hodet nå. Dette passet veldig dårlig akkurat nå, men samtidig er jo dette barnet velkommen. Jeg griner fordi jeg er redd for hvordan ting skal gå, samtidig er jeg utrolig glad for at jeg skal få et barn til å få elske! Noen som har noen trøstende eller hjelpende ord å komme med?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 ring lånekassen for å snakke om rettigheter dine med stipend når far går i permisjon. Også syns jeg persnlig at du burde fullføre det siste halvåret. jeg har tatt perm fordi babyen var født med en mindre feil som gjorde at jeg måtte til og fra sykehuset med ham veldig ofte, og jeg skulle ønske jeg kunne fullført! Jeg skulle helst sett at jeg kunne gått rett ut i jobb til høsten, men jeg skal studere et HELT ÅR til, og alle mine studiekamerater er ferdige og borte til den tid kommer. prøv så godt du kan å gjøre ferdig studiet ditt:) Det kommer du til å takke deg selv for i ettertid:) Men husk å snakke med lånekassen og NAV om hva du må gjøre til høsten igjen, og til sommeren, for når du er ferdig utdannet har du jo egentlig ikke rett på støtte. Så snakk med nav og lånekassa, helst i dag:) Og skriv ned alt du lurer på på en lapp, og skriv ned svar og nav på de du snakker med, så blir det lettere for deg hvsi du må ringe opp når det er mer du lurer på
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Avbryt studiene nå og ta deg jobb. Hvis du rekker 6 mnd før du går ut i permisjon. Evt studer litt ved sdiden av. Da får du fødselspenger, kan oppta studiene når du har født og far kan være hjemme med betalt permisjon :-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Tusen takk for et utfyllende og godt svar:) Det hjalp å lese! Jeg skal ta kontakt i morgen, etter at jeg og sambo har skrevet ned ting vi må spørre om. Jeg vil svært gjerne fullføre studiet. Det hadde vært så godt å være ferdig om ett år, og ikke om to år! Ser for meg at det kommer til å bli veldig hektisk med 3 så små barn, men man klarer vel det man vil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå