hjemmekanskje??? Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Vurderer å ta ett år ulønnet permisjon. Andre som skal dette eller har gjort det/gjør det? Hvordan skaffer dere litt inntekter? Og hvordan gjør dere det i forhold til samboer? Han vil jo få lavere skatt og derfor tjene mer... Alle tips mottas med takk )
Gjest mphs Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Det er kun om dere er gift han får lavere skatt.
hjemmekanskje??? Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2009 opp, opp... dette lurer jeg oxo på
Mille** Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Jeg var hjemme et ekstra å i ulønnet perm. Jeg jobbet hver 3. helg og tok en og annen senvakt innimellom når det passet seg sånn. Mannen min tjente godt, og vi bodde billig på den tiden, hadde god råd selv om jeg nesten ikke jobbet. Er snakk om prioriteringer egentlig. De fleste må prioritere bort enkelte ting.
olla Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Vi gjorde det slk at jeg jobba 3.hver helg, fikk da utbetalt ca 5000 pr mnd. Ellers tok jeg også noen ekstra vakter, fikk ekstra på det også. Og så fikk vi kontanstøtte på 3300,- i mnd. Altså hadde jeg med barnetrygd på 2000 over 10 000,- pr mnd. Siden vi ikke hadde barnehageplass, så var det nok penger det. Nå jobber jeg 70 %, må betale for 2 i barnehage, ikke kontantstøtte, og det er jammen meg ikke mye mer vi har å rutte med pr mnd!!!!!
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Vi sparer på forhånd og reduserer utgifter. Hvis du ikke får inntekt i løpet av inntektsåret, vil din mann få skatteklasse 2. Hvis du har fødselspenger/lønnsinntekt i en del av inntektsåret, vil inntektens størrelse være avgjørende for om hver av dere skal liknes i klasse 1 E (særskilt ligning) eller lignes i skatteklasse 2 F (felles ligning). Skattekontoret vil ligne dere på gunstigste måte. Formueskatten vil imidlertid alltid bli beregnet samlet og fordelt i forhold til det hver av dere har ført opp som formue.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå