Gå til innhold

Guttenavn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt fra før som heter Sondre, og vil gjerne ha noe som passer til det.... og noe som ikke "alle" gutter heter nå om dagen....

Om det blir jente har vi navn klart, men ikke om det blir gutt..

Vi syns Siljan er veldig fint..... Men finner det bare skrevet med C i navnguiden.. Altså Ciljan.... Kan man bestemme skrivemåten selv???

Vil gjerne at begge barna skal ha S som første bokstav:) hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snorre. Det er fint, det :-)

Skrevet

Min første heter også Sondre

Til gutt nummer 2 falt valget på Brede

Gutten i magen skal hete Håvard

Vi hang oss litt opp i at alle måtte ha navn som sluttet på -e, men fant ut at det viktigste var at vi virkelig likte navnet...

S-navn jeg liker:

Sigve

Simen

Sigurd

Skrevet

Denne signerer jeg, og legger til at Sondre og Snorre klinger godt sammen ! (Men, skal man "kjefte" på begge samtidig kan det kanskje gå litt i krøll, hehe)

Skrevet

Sigurd heter lillegutt i magen min :)

Syns også at Vetle er et utrolig fint navn :)

Skrevet

Sigve, synes det er ett utrolig flott navn. Kunne fint valgt det selv, men her har pappa'en valgt navn, og det er også ett navn jeg likte veldig godt:0)

Skrevet

Sondre er flott. Synes Sigve, Sigurd og Sivert passer til. Synes både Snorre og Sander blir for likt Sondre. Siljan har jeg litt mer problemer med, veldig mye mer feminint preg over det enn Sondre, som jeg oppfatter som mandig og staut. Du kan jo vurdere Simen og Simon, men ingen av disse slår helt an hos meg.

Ble jo veldig nysgjerrig på jentenavnet ditt, ja!

Lykke til!

Skrevet

Statistisk sentralbyrå har en fersk oversikt over de mest brukte navnene i Norge pr år.

Se link: http://www.ssb.no/navn/

Man kan også søke på et navn og få vite hvor mange som heter det samme. Det er 6 menn/gutter som har Siljan som første fornavn, og 7400 menn/gutter som har Sondre som første fornavn.

Lykke til med valget. :)

Skrevet

Sander, Sivert, Sjalg, Ståle og Sølve,

Flotte norrøne navn akurat som Sondre

Skrevet

Tusen takk for masse flotte innspill :) Og ikke minst info om navnet Siljan, tenkte absolutt ikke sjekke SSB :) Hihi...

Har sett masse på norrøne guttenavn på s... og det er så utrolig vanskelig,,,, Vi har faktisk vurdert Sivert også :) Syns det passer veldig godt til Sondre!!

De som ikke er aktuelle er Snorre, Simen, Simon, Sander osv... Er så utrolig mange som heter det her vi bor...

Ikke så lett med disse navna :)

Skrevet

Hei.

Har tre fine navn men de begynner ikke på s!

men passer til Sondre.Gammle norske navn.

Onar,Viljar og Hogne:)

Lykke til med valget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...