Gå til innhold

Jordbær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo folkens!

har hørt så mye forskjellig angående det om en kan eller ikke kan spise jordbær under svangerskapet. Noen som vet hva som er rett? og dersom man ikke kan spise jordbær, gjelder det alt som har jordbær i seg, eller kan man spise jordbæryoughurt, syltetøy osv? Og hva med bringebær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er slik at du kan spise jordbær mens du er gravid, men ikke når du ammer. Gjelder ikke youghurt eller syltetøy som har vært nedfryst..

Skrevet

man kan spise jordbær når man er gravid, man skal være ltt forsiktig med det når man ammer, så du kan kose deg så lenge lille ligger i magen :)

Skrevet

Jordbær kan du spise både når du er gravid OG når du ammer. Med mindre du er allergisk mot det.

Når du ammer trenger du ikke holde deg unna det familie og venninner sier du ikke skal spise når man ammer. Den nye anbefalningen er at du skal prøve deg frem med ulike typer matvarer, for det er ikke sikkert at barnet vil reagere på det.

Jeg har spist alt, og mine barn har ikke reagert på noe som helst.

Skrevet

Ja, det er mye hysteri rundt det med hva man kan spise eller ikke...nå som jeg er gravid spiser jeg vel egentlig det jeg har lyst på. Da jeg ammer vil jeg prøve meg frem. Verken jeg eller barnefar har noen form for allergier...går det bra skal jeg kose meg masse =)

Men håper at babyen kan godta flaske så jeg kan nyte litt reker og hvitvin i løpet av sommeren. litt kos må jeg unne meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...