missy mamma til jonatan Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 har gått og grublet lenge på dette men hav mister eg av stønader når eg blir samboer med en som ikke er BF ? noen som har peiling på det?
Ella28 Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Jeg tror faktisk du beholder endel av stønadene i opptil 12mnd etter du blir samboer. Men du kan jo bare ringe anonymt til NAV på 81581004,og spørre der.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Umiddelbart mister du ingen av stønadene, det skjer først etter 12 mnd. Ang. skatt: Om dere melder offisiell flytting først 1. november, så beholder du skatteklasse 2 ut året også (det er juks, jeg bare nevner det). Får dere barn eller gifter dere før 12 mnd har gått, mister du alle stønader fra det tidspunktet.
missy mamma til jonatan Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2009 ahh ok. så eg beholder alt da? har hørt at man mister det og man mister det liksom. hehe men eg må uansett melde flytting av både meg og minsten innen 20 juni. for eg håper på å komme inn siste året på vgs skole i drammen. men når eg får overgangsstønad og alt det andre mens eg er samboer og student. så kan g vel ikke skatte så utrolig mye.? men tusen takk for svar dere;)
winneboo Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Du beholder alt i 12 mnd ja Samme med skatteklasse 2. Men du kan miste bostøtte+ stipend\lån fra lånekassa. Kommer ann på hans inntekt.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Skatteklasse 2 - kommer an på hvor du er bosatt/sivilstand per 1. november.
winneboo Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Nye regler? Jeg var i skatteklasse 2 alle mnd jeg var samboer. Det var fra en juli mnd til mars året etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå