Hopie ღ Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Litt usikker på under hvilket tema dette spørsmålet burde plasseres, så prøver her... Jeg og min samboer er 21 og 22 år gamle, og vi har, etter å ha ventet lenge, endelig bestemt oss for at tiden er inne for å begynne å prøve! Vi synes dette er flott, og føler oss klare på alle måter, men er nysgjerrige på om mange vil mene vi er for unge? At vi burde vente ettersom vi kan velge mener jeg. Noen som har lyst til å gi oss sin mening? Takk!
Beadybabe ¤mai¤ Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Det vet dere nok best selv! Det viktigste er vel at kjærligheten for hverandre der og stabilitet og trygghet i forholdet: Det er en utrolig utfording og prøvelse for et forhold å få et barn, men det er også livets største gave. Det er viktig å få barnet m riktig person, da. Lykke til m spennende avgjørelse
erteposen + 4 Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Jeg hadde vært moden nok for morsrollen som 20-åring, og jeg hadde beholdt barnet om jeg ble gravid og gjort en god jobb. Om det er tidlig kommer igrunnen på hvilke ønsker dere har for fremtiden, og er begge enig om at barn er noe dere ønsker nå går det på bekostning av eventuelle andre ønsker. Selv har jeg mange søsken, og var ikke klar til den livsstilen. Vennegjengen min var klar for å finne ut hvem vi var, studere, reise, være impulsive, bo i ulike byer, bli kjent med andre mennesker og andre typer enn vi kjente osv. Det har vi vel gjort til gangs, og jeg var først ute med et heldig "uhell" i studietida med verdens beste mann. Lever vel ikke noe a4 liv nå heller med to barn, men det blir vel litt mer strømformelinjet nå når vi får to til. Når vi kommer tilbake til der vi gikk på gymnas er det stor forskjell på de som ble og gjerne fikk tidlig barn, og de som valgte en annen vei. Tror alle er fornøyd med det valget de gjorde, men har vel tenkt litt på at gamle venninner som ble har morsrollen som det eneste i livet sitt som "identifiserer" dem og nå i 30 åra er det en del av de som sliter litt med det. Om ingen av dere innerst inne ikke øsnker at dere skulle reist, levd et annet sted, studert noe annet/mer er dere klar.
2prinsesserogbim Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Fikk dattera mi da eg var 20 og har ikkje angret et sekund på da... Mannen min er like gammel som meg og vi syns tilværelsen er super... Nå er vi snart 23 og venter nr 2... Me klare oss supert:) Elsker å være mamma... Klarte akkurat å ta påbygg før jenta kom, så har mange muligheter til å studere videre seinare... Eg veit ikkje ka eg vil enda så for meg passe det heilt fint å bli ferdig med unger først...
treningsberta Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 det kommer vel helt an på hva dere ønsker å gjøre videre fremover. Ikke alle livsstiler er like forenelige med familielivet. Selv valgte vi å vente til vi var ferdige med studier, hadde faste gode jobber og en trygg økonomi, men det er jo mange som klarer seg helt fint uten dette. Men det kan være lurt å tenke seg litt om, spes ift studier. Det er ikke alltid så greit å få seg en utdannelse mens man har små barn, både pga tid og økonomi. Men lykke til:-)
Hopie ღ Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2009 Tusen takk til dere som ha svart! Vi er begge veldig klare for å gjøre livene våre mer a4, hvis man kan si det sånn, og ser frem i mot en slik tilværelse. Ingen av oss som har noen ønsker om å flytte mye, være studenter eller reise jorda rundt heller! Har vel for det meste etablert oss slik vi ønsker å fortsette framover, så tror ikke den biten taler i mot.. Og vi har vært sammen siden tidlig tenårene, på godt og vondt, og føler at vi har ett veldig stabilt og tryg forhold. Allikevel alltid godt å høre andres meninger å få presentert andre synspunkter! Da føler i alle fall jeg at vi gjør det vi kan for å ta riktig avgjørelse Så tusen takk igjen, og hvis det er flere som vil si sin mening, har innspill eller noe annet smart å komme med, tar vi i mot med takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå