Gå til innhold

Beregne mengde sodd til 30 gjester - noen våkne som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en del innherredsodd til barnedåp på søndag. Men er usikker på mengden. Det skal jo serveres potet og gulrøtter til. Vi er 30 personer, 10 av dem er barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil si det holder med 5 igrunn??

skal dere ha med rundstykker også??

kan jo ha en eller to ekstra i fryseren i tilfelle det skulle bli lite...

er jo enkelt å varme opp :)

Skrevet

Takk for svar. Var redd det ikke var noen våkne så seint! Mener du fem spann? Det er 1,9 kg i et spann tror jeg.

Skrevet

Vi skal ha rundstykker ja.

Skrevet

hehe..mente det ja...

(men nå skal det sies at jeg velger å heller ha aaaalt for mye enn for lite da.. :)

men har du fryser så er det jo ikke værre enn å ta opp ekstra om det skulle bli behov...

er jo en del barn der,og de er det jo vanskelig å vite hvor mye spiser....

Skrevet

hehe..måtte bare spørre ;)

pleier alltid å ha rundstykker vi og..syntes det hørtes så tamt ut uten..hehe..

Skrevet

Har kjøpt rikelig da! Har kjøpt åtte spann. men det står 4 porsjoner i et og de fleste spiser vel 2 porsjoner..... Blir alltid redd for å ha for lite mat!

Skrevet

det høres helt perfekt ut ;-)

Veldig godt med sodd ja! :D

Skrevet

Jeg og min mann spiser sodd med potet og gulrot til, vi spiser ett spann alene vi da, så det er litt forskjell på folk, vi er ganske normal vekt begge to for å si det slik...hehe

Skrevet

Vi pleier å ha "åpent hus" på 17.mai, og da serverer vi Inherreddssodd med poteter og gulrøtter. Vi har omtrent samme antall personer inn og ut av huset, og mener vi bruker 6 spann da. Jeg foretrekker å ha litt rester fremfor at det går akkurat....

Skrevet

Hvor får man tak i ett slikt spann med inherredssodd? Får man tak i det på østlandet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...