Gå til innhold

Kristiania.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skifter mellom artig. latterlig, litt sånn; gi da den mannen et puslespill, han har IKKE nok å ta seg til... K/Ch... jeg bor heldigvis ikke i den byen.

Skrevet

Jeg tenker på København og "gamle" fristaden Christiania, og jeg føler at jeg må flytte fra denne byen snart

Skrevet

Jeg tenker: gi meg en god grunn til det? Er Kristiania pener enn Oslo? Nei, Oslo holder i massevis!

Skrevet

nå er det bare sentrum av oslo de tenker å kalle kristiania da

men ja, de må kjede seg veldig

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg tenker ja. Det har jeg tenkt i mange år.

Skrevet

Står Glasmagasinet bak dette?

Skrevet

Kristiania er vakkert. det triste er at byen ikke er vakker og derfor fortjener den egentlig bare og hete Oslo. men om jeg skal få velge, så ja til Kristiania.

Skrevet

vi har helt tydelig ikke samme smak (flaks vi ikke skal pusseopp sammen :P )

Skrevet

Jeg synes personlig at navnet Kristiania er et pent navn på en by- hovedstad i et land- endog om det blir sentrum av byen.

Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor vi går bakover i tid??!?

Vi hette dette før, og tok et frigjøringsvalg fra danskene ved å kalle hovedstaden Oslo. Nå skal vi liksom tilbake igjen??!? Og forslaget gikk rett igjennom?? Uten en eneste mine??

Skrevet

At som vanlig er folk flest skeptisk til forandring, men så er det bare et spørsmål om tid før man er blitt vant med det.

Jeg er i Bergen, så for meg spiller det i grunnen ingen trille. Vi har så lite sentrum her borte at diskusjonen neppe vil bli aktuell her.

Skrevet

Guri mallen - hva blir det neste?

Beeeergen som hovedstad igjen?

:-O

Skrevet

Ja, hva er poenget med å gå bakover i tid? Jag tycks vi skal omdøpe Oslo til Leander.

Skrevet

Minst halvparten av deltakerne i denne tråden misser et vesentlig poeng: det er ikke snakk om å skifte navn på byen, det er snakk om å gi en ikke-bydel (et område i sentrum som ikke engang er en administrativ enhet) navnet som i utgangspunktet var hele byens navn da byen bare var mye mindre.

Skrevet

Ok, jeg bytter gjerne Kvadraturen med Gamle Christiania (som er mer riktig enn med K) på én betingelse: at Bergen blir Bjørgvin og Trondheim Nidaros!

Skrevet

Ikke faen om Bergen sentrum blir Bjørgvin!

Nidaros hadde om mulig vært en forbedring..

Skrevet

Halden burde blir til Fredrikshald :-)

og at det er et navn på Oslo fylke og et på sentrum syns jeg virker praktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...