Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Når starter det. og når avtar det
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Det er kjempe forskjellig fra barn til barn. Men man hører jo gjerne om tre måneders kolikk. Noen mener at kolikken da gir seg når babyen er tre mnd. Jenta mi fikk vel kolikk da hun var ca 6 uker gammel vi jeg tro? (husker ikke helt, den tiden har forsvunnet i en graut-sky) og innen hun var ca 4 mnd gammel tror jeg det verste var over, så for hun VARTE jo kolikken i omtrendt tre mnd Men vet om noen som er født med kollikk da, og som har hatt magesmerter til de var nesten 6 mnd, stakkars baby og stakkars foreldre og søsken som får sånne knalltøffe starter. Da er jeg glad jenta mi "bare" hadde det i tre mnd, men det var knalltøfft det og.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2009 såpass ja uff...min er 6 uker på mandag og sliter masse med magen, får bare håpe vi slipper at det blir værre.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 åkei, da må jeg bare spørre (siden det var redningen for oss, og vi irriterte oss over at vi hadde glemt det) har dere prøvd å gi han minifom??
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 og har du prøvd å slutte med alle melkeprodukter? (da dette var redningen for to venniner av meg) smør med melk i (finnes smør uten) hvitost, melk osv (melk finnes i utrolig mye, så skal du eliminere den muligheten bør du gå grundig tilverks)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Junior gråt mye allerede på sykehuset, men kolikken slo ikke ut i full blomst før etter 1-2 uker. Varte til han var 3 mnd. Tips hvis den lille har vondt i magen/kolikk: - kiropraktor - kutt ut allllllle melkeprodukter i en drøy uke, se om det hjelper - gi den lille temperert fennikel-te og karve-oppkok (ikke fan av sukkervann, for det første så hjalp det ikke i det hele tatt, og for det andre så ble jeg frarådet det) - bruk bæresjal - bær mye mage mot mage, men pass på ryggsøylen til mini - sørg for at hun/han raper godt etter måltidet - lyd kan hjelpe, hos oss ble kjøkkenvifta nesten det viktigste hjelpemiddelet - massasje (se www.babytv.no, der ligger film) - unngå krydret mat og kullsyreholdig drikke Vil du høre mer, bare rop ut! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå