Gå til innhold

Hadde dere gjort dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jo Carsten og foreldrene til USA i vinterferien. Planen var at jeg og Isac skulle være med, men nå får ikke jeg reise likevel. Spørsmålet er da om jeg skal sende Isac med Carsten, moren og faren til Carsten?

Jeg stoler på dem og sånn, men er fortsatt litt i tvil. New York er en stooor by, og de kan jo ikke slippe Isac av syne ett sekund heller. Noe jeg egentlig tror dem gjør. Ikke er de flink til å holde rutiner heller, de lar han sove og spise som han vil - det er jeg ganske sikker på! Og det blir en lang flyreise for en ettåring, med tidsforskjellen holder jo sikkert ikke de vanlige rutinene når han er kommet hjem igjen heller.

Men hva gjør jeg? Vil ikke skuffe familien til Carsten heller, moren vil jo såååå ha han med, og de skal jo besøke tanten til Isac, som ikke får sjangsen til å se Isac før september.... What to do??

Carsten er altså kjæresten min, pappan til Isac. Rådvill!!

Videoannonse
Annonse
Gjest nyttårsløftet
Skrevet

Tror ikke jeg hadde fått meg til å si til mannen min at han ikke får lov til å reise bort med ungen sin, når jeg selv ville tatt med ungen til samme sted. Hadde ikke likt å få den beskjeden selv i alle fall, da er det litt tydelig at han ikke stoler på meg som mor...

Forøvrig tror jeg det faller seg naturlig å passe ekstra godt på ungen sin i en by som new york.

Skrevet

Så lenge gutten vil få en morsom tur så hadde jeg ikke vært i tvil.

Skrevet

Jeg tror jeg ikke hadde latt han dra. Dvs. det er jo du og pappa'n som må bestemme dette....men Isac har vel liten glede av en slik tur: altså en tur til Oslo eller NY er vel hipp som happ for han. Jeg syntes han var liten for en tur uten mamma, selv om pappa sikkert passer godt på så er det liksom ikke det samme.

Og det viktigste må jo være at du/dere bestemmer dette utifra hva som passer best for dere, og så for heller tante og bestemors ønsker komme i annenrekke.

Skrevet

Litt tilleggsopplysninger...

Pappan er 19 år og ikke akkurat verdens mest ansvarsfulle pappa. Selvom han er en god pappa altså, men jeg tror faktisk han er enig i at han ALEINE aldri hadde klart å ta Isac med på tur.

Også er jo grunnen til at jeg ikke skal være med, at jeg er innlagt på sykhus for tiden. Og jeg blir ikke friskere av at han drar. Ligger inne for angst og deprisjon liksom=/

Skrevet

Bestem dette i forhold til deg og pappa'n. Kanskje han og føler at det blir for mye ansvar på en slik tur....ikke noe rart det når man er bare 19. Sikkert mange eldre enn det som aldri burde hatt unger med på tur. Hvis han ikke ønsker dette sterkt, og du føler det best om han blir i Norge, så må jo det være en god nok grunn! Stol på deg selv og hva du føler er best for deg, det er jo deres barn og ikke hans familie. Så får de andre treffe han senere i år, det går nok bra. De har jo ikke krav på dette.

Gjest nyttårsløftet
Skrevet

Dersom pappan ikke er moden for ansvaret (og i tillegg ser det selv) så skjønner jeg deg bedre=) Som hun over sier, dere foreldre får bestemme for dere selv. Gutten er liten, så for ham spiller det vel liten rolle. Hvis det gjør deg verre, og du føler at det er en risiko forbundet med å la ham dra, så er det kanskje greit å la være.

Skrevet

Tror du virkelig at de ikke vil passe godt nok på ham? Hvem tar vare på ham når du er innlagt da? Når det gjelder rutiner så ville ikke jeg vært nøye på en ferietur heller. Mine barn får sove og spise som de vil hele tiden.... tror jeg er en ganske ok mor for det ;-) Hvis du egentlig stoler på dem ville jeg latt dem dra.

Skrevet

Altså, meg og pappan prøvde å diskutere det i dag. Da jeg sa at det kanskje ikke var så lurt at Isac ble med til USA, svarte han bare at "Jaja, snakk med mamma om det" Altså er det min svigermor som styrer alt her, visst dere skjønner. Er ikke pappan som tar ansvaret akkurat.

Helsen min blir ikke bedre av at han reiser uansett, kanskje verre, og Isac har ikke noe mer utbytte av å være i New York eller barnehagen heller liksom.

Skrevet

Hvis det ikke spiller noen rolle for pappan, så får du sette foten ned og si til svigermor at det ikke passer deg akkurat nå slik som ting er. Godt å få gjort det engang også....det er jo du som er mamman og det er du som bestemmer.

Skrevet

Nå er det min mor og far som passer på han, siden han har bodd hos de hele livet og har alle tingene sine der + at mamma og de vet når han skal hva og sånn, så går det veldig fint. Han er hos pappan annenhver helg og en dag i uken. Dvs han er hos pappan og farmoren og farfaren.

Jeg tror selvfølgelig de vil passe på han og gjøre alt for at skal ha det bra. Men likevel... De gjør ikke alltid det som er best i forhold til rutinene og sånn. Og visst de er varm, går de utifra at Isac er varm, selvom han er iiiskald på hender og føtter..

Jeg tvilte på å ha han med allerede før jeg fikk vite at jeg ikke fikk dra....

Skrevet

Kjenn etter i hjertet ditt, du, hva som du føler blir riktigst. Og så stoler du på det. Det du synes er best for sønnen din, er nok det beste. Og uansett, det kan ikke være så viktig for denne lille gutten å ta en lang flytur og oppleve NY....??? Hva tror du en gutt på 1 år ville valgt?

Skrevet

En 1-åring har helt sikkert ikke noe stort utbytte av en slik tur. Hvis du er i tvil om han blir passet godt nok på, synes jeg du skal stole på magefølelsen.

Skrevet

Jeg mener at HAN ikke har NOE utbytte eller glede av turen. Eller, han har det nok fint og smiler like mye, men det har han også her hjemme!!

Hjertet mitt sier at at jeg vil holde han hjemme, men jeg vil heller ikke skuffe de andre=/

Skrevet

Det klarer de nok helt, helt sikkert å leve med. Litt skuffet, og så går det over. Dette er voksne mennesker, så det går garantert bra! Det får de bare takle. Her er det du som har ansvaret og tar avgjørelser og det må de bare akseptere!!!

Skrevet

Jeg hadde sendt, og hadde blitt utrolig fornærmet om min min mann ikke stolte på at jeg tok vare på vårt barn:/

Skrevet

3 småkrapyl, dette var det desidert mest fornuftige svaret her!!!

Og så har jeg lyst til å tilføye at barnet er vel ikke mors eiendom - hvis far ikke tiltros ansvar, vil ha neppe ta det i særlig grad etterhvert heller...

Siden han ikke har daglig ansvar, syns jeg dette høres ut som en glimrede anledning til at far og fars familie kan bli godt kjent med barnet!

Ellers må jeg jo si at jeg syns det er litt morsomt at fars alder brukes mot ham - ettersom mors unge alder ikke gjør noe, mener jeg ;-)

Skrevet

Jeg har en jente som er ett år i mai og jeg hadde slett ikke sendt henne til NY med pappa og svigers. Jeg bor med pappaen og har fint forhold til svigers men likevell. Tror egentlig ikke jeg hadde tatt henne med selv heller.

Skrevet

Jeg hadde overhodet ikke gjort det.

Men nå er svigerforeldra mine fra mars også da. Jeg stoler ikke et sekund på dem, og barnet mitt kommer aldri til å være alene der noensinne. Og det har jeg sagt i klartekst til min samboer, og han er gudskjelov helt enig :)

Men jeg hadde latt datteren min dra på ferie med pappaen sin, for han er en ansvarsfull og oppegående far.

Men hun hadde ikke fått dratt om svigers hadde vært med, dette er mye pga svigers styrer over sambo, og da igjen mister han dømmekraft.

Nå skal det sies at han har bodd i fosterhjem fra han var 12år, så det sier litt om svigerforeldra mine.

Jeg misliker de på det sterkeste.

Skrevet

Nå er det bestemt. isac reiser ikke, farmoren er irritert på meg, men det var min kjære som valgte SAMMEN med meg faktisk, at helsen min ikke hadde gått av det, og at de tre da får det litt lettere å være der borte. Jeg tror rett og slett at kjæresten min er blitt ganske moden, og klarte å tenke seg til det :)

Jeg satt også lenge hos legen i dag, før vi hadde bestemt dette, og hun ambefalte det jo IKKE, pga helsen MIN! ;)

Skrevet

Tror jeg hadde holdt han hjemme, viss du klarer å være alene med han da. Har du komt hjem fra sykehuset når de reiser da?

Kan jo hende du hadde hatt godt av å slippe ansvaret litt men viss du blir verre er det vel best han blir hjemme

Skrevet

Jeg blir ikke helt aleine, jeg bor jo hos mamma og pappa, og de er der og hjelper til så mye de kan. Er jo de som har han nå, og mamma er helt for at hun heller skal ha han enn at han skal reise til USA. Jeg aner jo ikke om jeg er hjemme til dess, her tar jeg en dag av gangen. Men er redd at visst han drar, og jeg ikke er på sykehuset, blir jeg raskt tilbake her...

Skrevet

Synes det hørtes lurt ut at sønnen din blir hjemme. Tror faktisk ikke jeg ville tatt med ett så lite barn på en så lang tur uansett jeg, og når det i tillegg er andre gode grunner for at han skal være hjemme så høres det veldig riktig ut =)

Og veldig fint at du og pappaen ble enige om dette sammen, viser jo at han er ansvarsfull ovenfor både deg og barnet + at det er mye greiere når man faktisk er blitt enige om det. At farmoren er litt irritert er nok mest skuffelse (og det kan jeg på en måte forstå), men er hun ett fornuftig menneske så går det nok fort over =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...