Fint_Lite Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Dere som har eller er midt oppi fysioterapi mot bekkenløsning...hjelper det?? Jeg vurderer sterkt dette nå, får det jo gratis så....Jeg har nå lenge klart å kontrollere bekkenløsningen min føler jeg. Jeg har ikke presset kroppen mer enn jeg vet hva jeg klarer og gjerne holdt meg under det nivået også. Men så er det jo det da at dagene blir jo gørr kjedelige, så jeg tar av og til en tur til senteret og er der 1-2 timer. Da klarer jeg ikke mer. Da får jeg straff senere mot kvelden av kroppen min..ryggsmerter og smerter i korsrygg har vært det værste hlet til nå...nå begynner det å strekke seg ned i låret... Nå vurderer jeg da fysioterapi først av den enkle grunn at jeg får dette gratis, men vil gjerne høre litt erfaringer
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Dra å snakk med fysio du Det er mitt råd!! Først i uke 7 kjente jeg at joda, kom meg ikke unna dette nå heller... I uke 10 hadde jeg fått meg låsning på begge sider så da klarte jeg ikke mer, da kontakta jeg fysio og fikk time på dagen. Ho henviste meg vider til ostiopat før ho ville jobbe vider med meg. Etter det har jeg gått der to dager i uka. Både individuell og felles trening. Jeg fikk flere råd om hvordan jeg kan gjøre livet lettere hjemme og hvordan ta hensyn til kroppen. Jeg fikk ikke tilbud om fysio i første svangerska (for 7 år siden) men nå er det mye lettere å forstå hvorfor jeg har vondt osv. På en måte mye lettere å akseptere smertene. Du har også krav på 6 mnd etter fødsel. Så kom deg til en fysio du. Du har jo ikke noe å tape på det Det er mitt råd!!
Fint_Lite Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2009 ja, er jo det..jeg har jo ingenting å tape...må bare få surra meg til å ringe legen så han kan lage rekvisisjonen..har time i mars, men det er en mnd til...tror jeg er litt som reklamen til vg *det burde jeg* haha
<3LinnE<3 Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Jag gar på fysioterapi pga bekkenlosning och det hjelper mej veldigt! Så synes du ska prove du og:)
Fint_Lite Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2009 Ja, jeg må bare få ringt til legen til neste uke...fikk å vite av naboen at hun også hadde bekkenplager å gikk til en som faktisk ikke er så langt unna =) Godt å bo på bygda..Og hun fikk meg også til å tenke på noe som faktisk ikke var så dumt. Jeg er jo sykemeldt, å ved å gå til fysioterapeut har jeg jo noe å gjøre på mens jeg venter. Bare babyen kommer ut (gruer meg litt til det da det står på, men kommer ingen vei utenom) da blir jo dagene mere meningsfylte. Det ser jeg veldig frem til, å våren da..den kunne godt ha startet i går syntes jeg.
martemia Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 Fysioterapi hjelper på bekkenplager er min erfaring.., MEN jeg får det ikke gratis fordi jeg fortsatt jobber og ikke har vansker med å gå!
Fint_Lite Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2009 jeg går sykemeldt..men har ikke vansker med å gå forde jeg tar det med ro å gjør egentlig minst mulig..men gjør jeg for mye får jeg en haltende gange mot kvelden og smerter her å der...
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 Synes du skal få ordnet med en henvisning til fysioterapi. Men det er ikke gratis, selv om det faktisk står det i noen av bøkene som deles ut på helsestasjonen. For å få det dekket må det på henvisningen stå at du har bekkenløsning med gangsperre eller full låsning. Er ikke helt sikker på formuleringen som kreves, men du må i hvert fall ha gangvansker. Idiotisk egentlig, spsielt for oss som ønsker å være føre var og ta tak i bekkenproblemer før vi er helt invalidiserte og ikke klarer å gå!
Fint_Lite Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2009 Det er netopp det jeg vil...ta tak i det før det blir for ille...har jeg presset kroppen for mye kjenner jeg det rimelig godt...høre med legen om hvordan han kan løse dette for meg.
Vil Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 Begynner å få problemer av denne typen jeg også... Kan jordmor henvise til fysio?
Fint_Lite Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. februar 2009 Jeg tror det må være en rekvisjosjon fra legen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå