Nysgjerrige Nils Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Kan arbeidsgiver kreve at man tar ut ferien sammenhengende under fødselspermisjon?
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Nei, det tviler jeg sterkt på. Sjekke lovdata.no
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 § 9. Ferieavvikling under sykdom, permisjon, arbeidskamp mv Arbeidsgiver kan ikke uten arbeidstakers samtykke legge ferie til permisjonstid hvor det ytes foreldrepenger etter folketrygdloven §§ 14-1 til 14-15. Det samme gjelder under permisjon som fedre og andre omsorgspersoner har i tilknytning til fødsel i medhold av arbeidsmiljøloven § 12-3 første ledd.
___ Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Ja, det tror jeg. Hvis arbeidsgiver og arbeidstaker ikke blir enige om når ferien skal tas er det arbeidsgiver som bestemmer. Så lenge man får 3 uker sammenhengende om sommeren kan man egentlig ikke kreve så mye mer.
___ Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Men om man først vil ha ferie tror jeg arbeidsgiver kan kreve at den tas sammenhengende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå