babymi:) Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 hei dere:) er så lei av å høre at ja din mor fødte jo noen dager etter terminen så da gjør du det og.. de sier jo bestandig at din graviditet kan sammenlignes med din mors.. har dette stemt for dere? har svangerskapet vært likt? fødselen like lang eller kort? og fødte du omtrent samtidig som din mor?
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 jeg har lite barn i magen, det hadde mamma også. men jeg håper virkelig ikke jeg skal gå like lenge som mamma - 18 dager på overtid med både meg og søstern....:S
Mayken Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Svangerskapene har vært ganske like. Vi har vært like dårlige begge to, ekstrem svangerskapskvalme. Hennes første og min første fødsel har vel kanskje vært ganske like, men hun måtte vente lengre på rier etter vannavgang enn meg. Snuppa mi var et halvt kilo større en min mors største barn. Og Mamma fødte oss endten før termin eller til ganske nøyaktig til termin, jeg gikk ei uke over med snuppa. Så vet ikke helt jeg altså.
Herkules Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Har hatt like svangerskap som mamma og første fødsel lignet og så Da mamma gikk meg meg ble jeg født 2 uker før termin en kjapp og grei fødsel Min første kom 4 uker før en kjapp og grei fødsel Begge var innlagt, hun pga blødninger jeg pga tidlig vannavgang Følte derfor at vi kunne si at som mor så datter. Med nr 2 gikk jeg to uker over men en Ultra KJAPP fødsel 45 min Mamma har bare meg og siden jeg plustelig som annengangs gikk 2 uker over så brøyt jo teorien litt, men like svangerskap og lik fødselsopplevelse har vi
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Mine vangerskap har vel egentlig vert ganske like som min mors, for vi er like korte i overkroppen så hun kjenner seg i gjen på alt jeg klager på.. Det er ikke plass til noe inni der.. hehe Men fødselen stemmer ikke i det hele tatt or hun har tre keisersnitt pga lite bekken og jeg føder som en katt.. ungene bare nermest detter ut av meg.. (håper det gjør det med nr 3 og ) bank i bordet..
Knotten & lille persille Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Har heldigvis ikke hatt hverken like svangerskap eller fødsel. Min mor hadde ekstrem sv.skaps kvalme hele svangerskapet, dette hadde forsåvidt bestemor og. Jeg har nesten ikke vært kvalm, hverken med nr1 eller 2. Fødselen hennes var visst grusom, trangt bekken og brukket halebein, men det gikk relativt kjapt. Det ble med meg, hun orket ikke en gang til:) Jeg hadde en veldig grei fødsel sist, eneste likheten var vel at det gikk fort.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Mine to fødsler har vært like enkle som min mors, og riene like svake. Men jeg har født mindre unger enn hun har.
to_tette? Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 mamma har født alle sine tre på den tiden jeg brukte på min første fødsel. jeg forventet å gå lenge over terminen også, fordi hun sier hun gikk 3 uker over tiden med meg, men fødte 10 dager før UL termin (men man kunne stillt klokka etter min mens termin, fødselen startet akkurat på dagen, på det tidspunktet jeg pleide å få mens... akkurat det er vel tilfeldig da men jeg har også hørt det samme så mange ganger, at jeg tok det som en selvfølgelighet, at mine svangerskap og fødsler skulle være akkurat like min mors. men hvis man skal sammenligne er det vel mest nærliggende å sammenligne seg med sin egen mor... tror egentlig alle svangerskap og fødsler er forskjellige, også for en og samme kvinne
AE84 Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 svangerskapet mitt var helt lik mamma og mormors, ingen kvalme ingen "plager"! og faktisk har jeg en del ifra farmor og som ligner (jeg er jo mer lik henne i kroppsformen) men ikke fødslene! (heldigvis), de gikk veldig raskt, for raskt for dem, men på meg tok d 20timer! spent på hvor lang tid det tar denne gang!! når det gjelder størrelsen på ungen så stemmer det veldig godt, men de sier vel at der skal du sammenligne litt på vekten på deg selv, og vekten på faren når dere ble født!?!
Karma! Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 var ikke likt til mamma i det hele tatt men derimor mormor..
Kliko Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 Mitt svangerskap har ikke vært likt mamma sitt i det hele tatt! Mamma hadde lette svangerskap med alle oss tre søstre.. Mitt svangerskap har vært vanskelig, vondt og strevsomt.. Så blir litt lei meg når folk bare antar at mitt svangerskap er lett, basert på mamma sine,.. Men men, får bare leve med det..
Clementine Skrevet 13. februar 2009 #12 Skrevet 13. februar 2009 Ikke i det hele tatt. Mamma kunne gått gravid hele livet så fantastisk synes hun det var... jeg hater det, har sikkert alle plager som fins. Hun hadde kjempeenkle raske fødsler, jeg måtte settes i gang på overtid, og det tok lang tid og var grusomt vondt hele tiden.
baby ventes 11 mars :) Skrevet 13. februar 2009 #13 Skrevet 13. februar 2009 vi har hatt forskjellige svangerskap, men jeg håper jeg føder like tidlig og lett ho husker ikke når jeg kom,men jeg veide rundt 2500 så da er det sikkert noen uker før termin og der er jeg nå...håpe håpe håpe,,,
septemberpiken Skrevet 13. februar 2009 #14 Skrevet 13. februar 2009 Søsteren min hadde likt svangerskap og lik fødsel som vår mor. Jeg har ikke hatt likt svangerskap, og håper jeg ikke får lik fødsel heller (alle de omtalte svangerskapene har vært jenter, så derfor håper jeg virkelig jeg slipper en så lang og tøff fødsel som ser ut til å ligge til familien så langt)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå