Gå til innhold

Noen erfarne wokkere her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye olje skal man bruke da man wokker?

Hvor sterk varme?

Og hvordan ser man at det er ferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du bruker sterk varme og en god dæsj med olje. det spørs hva du lager, men grønnsakene skal være noe sprø ennå når de er ferdige.

Skrevet

Synes grønnsakene blir fort bløte jeg,det som er prob:(

 

Nå idag hadde jeg brokkoli,blomkål(den ble grei) og gulerøtter.

 

Skrevet

Jeg woker sukkerreter, fersk paprika, vårløk, bønnespirer, vannkastanjer, bambuskudd, og feks kylling i varm nøytral olje, litt og litt og så blander jeg alt og i pannen til slutt rett før servering. Bruker en ferdigsaus feks thai eller kinesisk...serverer med enten ris, nudler og gjerne søt chilisaus

 

Elsker asiatisk mat og har nå fått øya opp for særlig thaimaten....på lørdag skal vi ha "thai-aften" å lage til mange retter, bla hjemmelagde vårruller, en kylling rett med red curry og kokkosmelk...mmmm...gleder meg..

 

 

Skrevet

mm, thaimat er nam, ja :) hvis grønnsakene blir for myke, har du nok stekt dem for lenge.

Skrevet

Ok,da får jeg prøve litt kortere neste gang:)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...