Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Lurer på en ting som er litt pinlig, men siden dere er så greie innpå her tenker jeg at det ikek er såååå flaut å spørre om:) Hva vil det egentlig si å "være moden". Leser mye om modning innpå her, men må si at jeg er ganske usikker på hva det egentlig innebærer! Takk for alle svar til ei med mange rare spørsmål!
?en til? Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 jeg vet ikke helt selv, er pgså førstegangs, men tror det har med at livmorhalsen er "moden" /klar for å åpne seg, at den er mykere, slik at den kan utvide seg under riene. er som sagt ikke helt sikker, en sann jeg har forstått det..
Nemlig Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Ikke dumt spørsmål! Jeg er annengangs, og vet ikke om jeg har forstått det rett, men tenker at det betyr at kroppen er fysisk klar for en fødsel. Jeg tenker at da er det bare opp til babyen når den vil ut, at alt er klart for ferden. Man bør jo være litt tøyelig der nede for å få ut et barn, og underlivet forandrer seg jo ganske mye under graviditeten.
Mayken Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Dette er hva jeg har forstått.... Livmorhalsen er gjennomsnittlig ca 4-4,5cm lang og lukket. Når man modnes blir denne forkortet og åpner seg. Hos meg var den i dag nede i 2cm og jeg hadde 1 cm åpning, dette er tegn på at modning er på gang. For å være moden skal livmorhalsen være flatet ut (borte) og myk/tøyelig, og så skal man selvsagt ha 10 cm åpning, da er det bare å presse ut babyen. Dette er i hvertfall hva jeg har oppfattet.
ticalinda Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Man er moden når livmorhalsen er flatet ut, og myk - så vidt jeg har forstått.
tingeling1 Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Kjenner man godt at dette skjer? Altså kan det skje uten rier?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå