Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Må man på innvandrerbutikk (og har de det i svære sekker da, eller mindre forpakninger?) eller kan de ha det i vanlig dagligvare også? Har sett etter på Coop Mega uten hell, men kanskje andre steder? Heter det bare råris eller har de spesifike navn?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 13. februar 2009 *dytter litt*
shari_z Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Jeg kjøper på helsekost butikk, merket "risenta". Da heter det "råris". Har også hørt det kalt for "naturris". Nå siste gang jeg kjøpte, kjøpte jeg i sverige på helsekost (billigere der borte), men har kjøpt her i Norge på helsekost før.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2009 Er det da mye dyrere enn vanlig ris i vanlig butikk, eller? Ble litt overrasket da jeg leste i ei kokebok hvor mye mer næring det var i råris fremfor "hvit" ris, og når jeg likevel går hjemme og har tid til å koke ris lenge, så kan jeg jo like godt kjøpe en som er litt sunnere ) Men ikke om den er sinnsykt dyr da )
shari_z Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 I Sverige betalte jeg 20 kroner (svensk) for 1 kg råris. Så ja, litt dyrere enn vanlig hvit ris. Men så bruker ikke vi like mye da råris er mye mer mettende. Smaker godt, synes jeg! Men det tar tid - 45-50 minutter kontra 20 minutter for den hvite risen (basmati ris) jeg også kjøper. Husker ikke prisen i norsk helsekost, men den er ikke så mye mer enn i Sverige, tenker jeg. Men utbytten av å spise sunn ris må være verdt det, tenker nå jeg.
camilla^ Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Meny har det her hvertfall. Flere forskjellige merker også. Dyrere enn vanlig ris, men ikke tenkt noe over det siden det ikke er noe jeg kjøper.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Naturris(om det er det samme) får jeg tak i på Rema, og de fleste andre steder når jeg tenker meg om. Smaker akkurat det samme synes jeg - prisen har jeg ikke lagt merke til, men er nok litt dyrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå