Maribella Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Noen som har vært der? trenger mange synspunkter...jeg og en venninne vil reise dit i mars, men er usikker på hvordan d er der? Er d trygt? hvordan er maten? venninna mi er gravid så vil ikke ha dårli mat heller. Ville dere som har vært der reist tilbake dit??
mamman til to gutter Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har ikke vært i Hurgada, men i både Sharm el Sheik og El Gouna og jeg har blitt veldig dårlig i magen begge stedene. Selv samboeren min som pleier å klare seg greit gjennom ble dårlig. Hvis dere reiser, så må dere hvertfall ha med antibak og bruke det hele tiden. Og skulle jeg reist tilbake til et av de stedene, så ville jeg valgt Sharm el Sheik.
Maribella Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2009 Åkei. var litt redd for nettopp dette ja...hører at sharm el shaik er veldi turistbasert? hvordan er folkene der nede?
mamman til to gutter Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Akkurat i Egypt er jeg litt omvent av ellers og ville valgt et veldig turistbasert sted... Vi bodde i den delen av sharm hvor det er stort sett bare turister og alle vi møtte var hyggelige. Litt mer innpåslitne når det gjelder salg, men helt greit. Jeg var der sammen med samboeren min og det var nok heller ingen ulempe. Vi var noen dager i Kairo også og det var ikke bare hyggelig. Vi var bla på et marked hvor det var flertallet egyptere og ikke turister og det var rett og slett ubehagelig. Hvis dere reiser til et sånn sted, anbefaler jeg langbukser, langermet genser med høy hals og gjerne noe på hodet i tillegg...
Maribella Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2009 Å herregud jeg vil ikke ha noen sånne ubehagelige opplevelser. Spesielt når vi skal reise bare to jenter sammen så er det ikke sikkert jeg vil føle meg trygg...nå ble jeg veldig usikker? Er det fine strender?
mamman til to gutter Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Strendene i sharm er perfekte hvis dere liker å snorkle! Det er hovedgrunnen til at jeg heller ville reist dit enn el gouna igjen. Man kan se masse bare ved å svømme noen meter fra land og kjempeflott å dykke der hvis dere gjør det. Fin sand også, men det tror jeg er bare i den delen av sharm vi bodde (tror den heter naama, men er ikke sikker, lenge siden vi var der). I El Gouna, som ikke er så langt fra Hurgada, var det vanvittig langgrunt. Vi gikk vel ca50meter ut fra stranda med vann til knærne før vi kunne svømme over en grop de hadde gravd for at små båter skulle komme frem til land og så var det nye 50meter før det ble dypere igjen. Og kun sand, sand og mer sand, så ingenting å se på...
Babyfacepsycho Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Vi var der to uker forige sommer. Vi syntes det var kjempe fint der. Har allerede bestemt oss for og reise tilbake flere ganger. Vi bodde på et hotell som heter siva grand beach. Derfra var det passe langt og gå til alle steder vi ville. Kan anbefalle deg og gå innom giorgios juwelery. Hvis du gjør det så må du hilse til han fra oss. =) Var der og kjøpte gifte ringene våres før vi reiste til cairo og giftet oss. Kan også anbefale hurghada star kjøpesenter. Der var vi og kjøpte mye drikke og t-skjorter. Vi var på en kjempekoselig tur med ving som heter to verdener. Da reiste vi tidlig ene dagen ut i ørkenen, fikk ri på kamel ut til beduinene og så bodde vi i hytter den natta før vi reiste ut på rødehavet for og snorkle med delfinene før vi tok bussen tilbake til hotellet igjen. Kjempe fin tur. Selv om ikke jeg tørte og snorkle noe særlig, men det var topp for det. Fikk prøve kamel kjøttboller også. Kan være en slitsom tur for ei som er gravid, er varmt mitt i ørknen, men ikke på noen måter farlig. Spørs litt hvor langt på vei hun er. Hvis ikke så anbefaler jeg sea scope tur. Det var verdt pengene, hvertfall for meg som ikke tørte og snorkle. Fikk masse fine bilder. =) Er en veldigt god thail restaurang rett ved hotel siva grand beach, den kan jeg virkelig anbefale. Masse god mat, og koselig restaurang. Ellers så har du mc-donalds eller pizza hut hvis du skulle få lyst på noe sånn type mat en dag. Kan sikkert fortsette og fortelle om hurghada i flere timer. Så du kan vel kanskje heller spørre etter hva du lurer på så skal jeg svare så godt jeg kan. Jeg kan hvertfall anbefale og reise dit. Men ikke ta cairo utflykt på egen hånd, bli heller med ving på en guidet utflukt dit.. Det gjorde ikke vi og vi fikk omtrent panikk der vi sto alene i store cairo. He he. Men gikk nå bra det også da, fikk da sett pyramidene. Eneste litt negative jeg merket var pågående selgere, men enten bare gå forbi dem og lat som ingenting eller si: la chockran eller chockran la, det betyr nei takk. =)
hanne håpløs Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Hei Vi var i Hurghada for et par år siden. Helt grei plass, fint hotell og greie folk som jobba der. Hotellet vi lå på lå omtrent på stranda, noe som var kjekt Men ellers i gatene så er de veldig innpåslitne disse selgerne. De omtrent drar deg inn i butikken sin og prøver å prakke på deg parfyme eller andre ting. Special price for you my friend ;) Hehe.. Samboern min ble matforgifta der da, vi var på en restaurant ala "Steak house" og han var så uheldig og spiste salaten der (som de mest sannsynlig har skyllet i vann fra springen ellernoe - og som du ikke må drikke!!!). Drikk kun flaskevann. Er ikke så ille dyrt uansett det. Ellers så har jeg ikke noe negativt å si. Jeg holdt meg jo frisk jeg. Vi var der i september og det var knallvarmt. Air conditionen ble brukt med måte. Hehe. Ja og så en ting til, de kan ikke kjøre bil der nede, hehe... Kjører som noen svin i gatene der. Så vær på vakt med mindre det ikke er "gangfeltpoliti" der, for de har ikke trafikklys. Og ja, vi ville ha reist tilbake dit vi Men da blir det nok lenger enn ei uke.. Rakk ikke så mye mtp at sambo fikk renneræv
-trollemor- Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 vi var i hurghada august 2007, alt for varmt.... men hotellet var helt fantastisk!! Vi vaksinerte oss før vi reiste, mot magesjau.. men fikk begge magesjau alikavel, MEN siden vi reiste i den varmeste mnd i året, er det nok helt sikkert at vi begge ble dehydrert av å ikke ha fått i oss nok vann. føler vi drakk vann hele tiden, men men.. når det er varmt må man drikke mer enn vanlig! Hele stedet var helt fantastisk flott! Pga det vil jeg reise tilbake, MEN har ikke lyst til å reise tilbake til de pågående folkene i gaten som vil selge ting til deg til en blodpris.... Vi ble lurt fra penger flere ganger... Kjøpte krydder til 800 kr, en vannpipe betalte vi 400 kr for, og annet afrikansk trepynt til alt for mye penger...!! Og kjøpte film fra da vi var på båttur med snorkling, betalte 250 kr ca for den, så på den når vi kom hjem og super elendig kvalitet!!!!!!!!! nei, det var skikkelig irriterende...!! Frekke er de og! Men på hotellet er de utrolig hyggelig og vi fikk utrolig god service hele tiden! Vi hadde halvpensjon, dvs frokost og middag inkl, men all drikke måtte betales. vann og vin var VELDIG dyrt, norske restaurant priser.... Men dette kommer vel ann på hotellet, vi bodde på luksus hotell, husker ikke hva det heter nå. husker hotell rom nr på egyptisk.... aknim, akkbar, femse, talete! Måtte si romnr hele tiden, og kommer aldri til å glemme det, sitter stuck her! Så du får ha lykke til med hva dere bdestemmer dere for. Men uansett om dere reiser dit, drikk masse vann og vær konsekvent med egypterne... kanskje ta en spansk en når de spør hvor dere kommer fra, med en gang de hører norge tror jeg de hører "cashing!" i øret sitt.... Det er utrolig vakkert der! Deilig å bade i rødehavet, dra på båttur og spis mat når det ser godt ut. Ikke drikk brus etc med isbiter, og vær litt forsiktig med hvor dere spiser frukt. (hotell er god på hygiene) men ta en ekstra skrell eller skyll hvis du/dere føler for det. God tur anyways .....ble litt langt det her ja......
Babyfacepsycho Skrevet 12. februar 2009 #11 Skrevet 12. februar 2009 Vi hadde et par dager som vi følte oss llitt smått uvell i magen, men ble ikke så skikkelig mage syke som så mange sier. Vi vaksinerte oss før vi reiste og hadde med oss magesyrestabiliserende tabletter som vi spiste tre ganger om dagen. Fungerte fint det alltså. Så hadde vi med antibac men den brukte vi egentlig ikke mer enn en gang eller to. Tror akkuratt det med matforgiftning blir hva man gjør det til. Vi var ikke så spesiellt nøye på hva vi spiste, men brukte jo litt sundt fornuft bare så gikk det bra. De tablettene vi spiste var idoform tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå