Gå til innhold

Hva skal man velge i den store badeolje/shampoo-jungelen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har Natusan, Derma, Sebamed, Avent, Neutral og jammen så jeg ikke en ny serie fra Libero her om dagen også! Enda er det sikkert mange merker jeg ikke vet om...

Blir jo helt sprø med tanke på hva man skal velge til den lille. Iallefall som førstegangs...

Tenker som så at varene fra apoteket sikkert er bedre enn de fra butikken, men også dyrere... Og når man skal ha 80% lønn bare så merker man jo det...

Hva kan dere som har barn fra før anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har brukt aderma fra apotek. Den er anbefalt til barn med atopisk eksem... Ellers er det viktig at du ser at den ikke inneholder parafin da det tørker ut huden og gjør huden avhengig.

Vi prøvde mye forskjellig før vi landet på aderma men skal ikke bruke noe annet nå som vi får nr 2.

Skrevet

Babyline kommer jo stadig ut bra i tester, og det var også den vi brukte på jenta vår. Ikke sikkert du trenger sjampo (spørs hvor mye hår babyen har når h*n kommer ut, hehe) heller for den del, har de lite hår holder det lenge med vann. Badeoljen fra Babyline likte jeg forøvrig ikke så godt (syns den lukta kondom, men det var kanskej bare nesa mi, hehe) så der kan jeg ikke hjelpe. Vi har som regel bare brukt rent vann i badebalja, og så heller brukt Lactacyd eller Babylines badesåpe om hun trengte ekstra vask (etter mye bæsj og sånn). Nesten aldri brukt olje, men det er jo en smakssak.

Skrevet

Takker for svar.

Jeg har forsåvidt tenkt jeg også, at man kanskje ikke trenger alt dette med en gang, kan jo sende sambo avgårde hvis man trenger shampoo osv.

Har også tenkt at man sikkert ikke bør bruke for masse produkter heller, de blir jo født med dette naturlige fettlaget som holder noen dager.

Har kjøpt en sinksalve fra derma, og tenkte å kjøpe en badesåpe eller badeolje, og tenkte at det sikkert holder lenge med det...

Og så er det vel viktig at produktene ikke inneholder parabener...

Skrevet

liker virkelig sebamed best fra apoteket jeg da.det burde du også.lukter godt og er bra.blir ikke tørr og utslett og sånt.har vært veldig bra til mine 3 små jenter:)det er jo veldi drøyt og varer lenge.har kjøpt ett av hver ting og hatt det til de var to før jeg kjøpte nytt og ungene våre er jo hvert det beste.jobber ikke jeg men fint råd til det for det.kan jo handle inn når de har tilbud på det av og til.IKKE BRUK NATUSAN.prøvde det på min første jente og hun var illrød mellom beina og helt klumpete og fæl.grein når jeg skifta på hun og bare hun besja og tissa.det var grusomt stakkar.hoppa over til sebamed da og det forsvant fort.aldri hatt noe siden på noen av jentane.

Skrevet

brukerbare olje jeg da i vannet og da trenger men jo ikke å smøre de i tillegg,men har stellekremen også.i tilfelle hun begynner å bli litt sår nedentil.bruker badskum også i vannet utenom olja når babyen blir større.syns det var så gøy med det skummet:)

Skrevet

Tror ikke du trenger å stresse med det.

Jeg hadde kjøpt inn for 1. mann, men har aldri brukt det, syntes det var for mye parfyme.

Min er snart 2,5 år gammel og jeg bruker veldig lite såpe/shampo.

Bruker litt såpe hvis han har bæsja, men bruker bare olje i badekaret. Begynte å bruke litt skumbad nå rundt jul, men da fikk han eksem og da måtte jeg slutte (han er ikke eksembarn, men kanskje det er fordi jeg har brukt så lite såpe....?)

Han hadde riktignok ikke noe særlig hår før han ble ca 1,5 år gammel, har fortsatt tynt hår så det holder å ta vann i det så blir det rent.

Når vi har vært og bada i klor så vasker jeg han selvfølgelig med såpe, men ellers ikke.

Skrevet

Hei !

Jeg har tenkt til å kjøpe fra denne nettsida..lykkeligsomliten.no :)

Et legepar med 5 barn som har utviklet babysalve og olje...og puppesalve:)

Plages selv med atopisk-eksem, så tror vi satser på denne :)

Skrevet

Da snuppa var nyfødt brukte jeg bare litt babyolje i badevannet hennes, men ikke alltid. Brukte natusan sin.

Etterhvert som hun ble større og måtte vaske håret, brukte jeg også natusan sin bad og shampo.

Nå er hun litt over 2 år, bader hver kveld, men vasker bare håret en gang i uken med shampo, ellers bruker vi bare vann.

Om hun blir sår i stumpen bruker jeg en krem som heter ionytol, den er genial, er helt fin igjen dagen etter.

Når har snuppa vår ingen allergier eller eksem, har aldri reagert på noe og jeg har aldri trengt å smøre henne med noe som helst bortsett fra ved sår stump.

Skrevet

Aponti babyshampoo, mild og lukter godt, ikke for mye lukt..

har brukt den siden jenta var nyfødt, nå er hun 1 1/2 og hun rynker ikke på nesa en gang når hun får shampo i øynene. (syns det er litt ekkelt at det renner vann nedover ansiktet da)

coop anglamark sine produkter er milde, billige og gode. uten parfyme farge eller konserveringsmidler, det reduserer faren for allergi.

vi bruker babyoljen, våtserviettene, og shampoen når vi er hos besteforeldrene

vi måtte bytte vaskemiddel fra blenda sensitiv til nøytral da vesla fikk utslett på kroppen, da smurte og badet vi med babyolje (coop og litt natusan før vi begynte med coop) og smurte kroppen med Aderma Exomega krem fra apoteket. da gikk det bort, og jenta har ikke hatt noen andre hudreaksjoner

ellers bruker vi ikke så mye såpe, det er vel ikke bra for huden å bruke så mye av det, bruker mest babyolje å vaske med.

også trenger de ikke å vaske håret så ofte

Skrevet

og på sår stump har vi brukt seba med spesialkrem, men bare hvis hun har begynt å bli litt sår, og det har vært sjeldent

den er mye lettere å vaske bort enn f.eks sink-salve

til nyfødt ville jeg ha kjøpt inn

babyolje

salve til sår stump

hadde du og dine søsken mye hår da dere ble født, har du kanskje lyst å ha en sjampo, men man skal jo helst ikke vaske for mye heller, skal jo ha det der fettlaget så lenge som mulig. (jeg ville vaske håret for å få bort litt av blodkakene som lå oppi der, for å si det rett ut)

den første bæsjen er seig og svart, og det kan være lettere å få den bort hvis du bruker litt olje (vi fikk severt 5-6 doser med sånn deilig svart bæsj, selv om jeg hadde fått høre/lest at det var bare en gang....)

Skrevet

Takk for mange svar!

Ser at jeg mest sannsynlig kommer til å bruke mest vann under bleieskift og vask. Kan heller kjøpe inn mer etterhvert. Satser på å bare kjøpe en badeolje på forhånd, siden jeg har sinksalve.

Jobber i barnehage, og skifter masse bleier i løpet av en uke, og det er ytterst sjelden jeg bruker noe såpe der også, det meste går av med vann, eller olje som vi har til noen barn.

Tror også jeg i såfall går for et eller annet apotekmerke siden jeg selv har atopisk eksem, så har jeg iallefall gjort noe for å kunne forebygge hvis det trengs.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

De hadde en vaskekrem på apoteket da jeg hadde spedbarn sist, finner den ikke nå, men leter og leter.

Brukte den isteden for såpe på bleieskift der såpe ville vært valget, han var aldri sår.

Noen som vet hvor jeg finner den der vaskekremen igjen?

Skrevet

Har ikke barn fra før, men skal bruke coop sin økologiske fra anglamark. Den fikk bra skryt på frokost tv. de hadde testet både dyrt og billig. Og så tenker jeg at A-kremen har vært i en mannsalder så den må jo funke, ellers hadde den sikkert vært utdødd..

Til babyshoweren min ønsket jeg meg en kurv med masse produkter, tror det var produkter fra ALT som er på markedet så jeg har litt å prøve der å.

Selv etter en dusj bruker jeg babyoljen fra Oriflame - den er bare såååå nyydelig, og så godt den lukter.. '

Mye å velge på, sant nok - tror vel egentlig ikke jeg har bestemt meg likevel... hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...