Bassen&Spira <3 Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg var på tidlig UL i går.. er i dag 9+0 uker.. Gynekologen fant ut at min livmor er delt.. Andre som har dette og som kan fortelle litt ??
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Jeg hører ikek til her, men kan svare deg likevel. Jeg har delt livmor. Legen vet ikke om den er helt eller delvis delt. I mitt sv.skap ble jeg fulgt opp med UL hver 8.-10 dag ut uke 13 for å se at fosteret vokste som det skulle. Deretter ble jeg overflyttet til svagerskapspoliklinikken med UL annenhver uke fra uke 20-30 og deretter UL uke 35 og 37 og 40. Dette var for å passe på at lillemann vokste som han skulel og at blodgjennomstrømningen i navlestrenger fungerte bra. De første 3 mnd er det større fare for SA, men har du sett et bankende hjerte nå tror jeg nok det skal gå fint. Det er fare for for tidlig fødsel med delt livmor fordi det kan bli dårlig om plassen der inne. Pga dette kan det være større sjangse for seteleie ved fødsel også. Dette følger de nøye opp. Hos meg var jeg plaget med blødninger tom uke 15 og fra uke 16 var det slutt på blødningene, men da startet kynnere. Var mye plaget med kynnere resten av svangerskapet og hos meg påvirket dette mormunnen og livmorhalsen. Så derfor ble jeg godt passet på og 50% sykemeldt. Lillemann snudde seg når jeg var 34 uker på vei og jeg fødte til termin, vaginal fødsel som var unnagjort på 10,5 timer fra første rie:) Han var 3100 gram og 48 cm. Litt mindre enn gj,snittet, men ikke noe unormal fordi om. Han hadde dog ikke større plass der inne så han hadde ikke blitt noe større heller om jeg hadde gått lengre. Som du skjønner er det noen ekstra farer med delt livmor og det klassifiseres som et risikosvangerskap, men som du ser så kan dette gå veldig veldig fint:) Bare send meg en pm hvis det er noe mer du lurer på. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå