moder3 Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 har fortsatt 11kg igjen.. Håp? Skal sies at det bare er 11 dager siden fødsel, men hadde vel håpet det skulle gå av mer bare under selve fødselen enn det har gjort til sammen til nå.. *utålmodig*
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Ja da er du litt utålmodig... Dvs hvis det er kun ren fødselsvekt du skal ha av så går det nok av snart, men hvis du har lagt på deg ekstra (som meg) så går ikke dette av av seg selv. Jeg gikk nok ned 12 kilo i løpet av de første ukene, og det var de kiloene jeg hadde lagt på meg i forbindelse med babyen i magen. Hadde 5 kilo igjen til vekten før graviditeten, men istedetfor å få de bort, la jeg på meg 5 kilo istedet... hrmf. Men det er meg da, ikke så flink til å gå turer og kutte på snopet. :-) Du får det sikkert av i en fei!
moder3 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2009 Uff, det er sikkert noen ekstra-kg og ja, jeg som skulle være så flink og sunn.. Hadde jo totalt sjokoladedilla de siste par mnd, men prøvde å begrense meg da. Kan jo ikke ha fått 11 ekstra av det.. Håper i allefall det fortsetter litt ned "av seg selv" enda. :/
Mamman til M&E Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har gått ned nesten alt, mangler 2 kilo men det føles ikke slik. Føler meg kjempetjukk fortsatt jeg :-(
Jente2011 Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 har gått ned 18 kilo siden fødselen, la på meg 11,5 å dem har var borte når jeg kom hjem fra sykehuset! men har ekstra å gå på så er veldig fornøyd, trener 2 ganger i uka og spiser normalt.. vissdu ammer hjelper det veldig på!
...♥... Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har gått ned 19,5 kg etter fødselen. fødte for 5 mnd siden:) Men da skal det sies at jeg faktisk gikk opp 20 kg under graviditeten...
AO3 Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Du er nok litt for utålmodig, synes jeg! Jeg mistet flere kilo i væske (svettet som bare det) i flere uker etter fødselen. Selvsagt er det håp, men du må ikke stille så harde krav til deg selv! Du fødte jo for 11 dager siden! Det tar tid å gå ned 18kg! Jeg la på meg ca 20kg under graviditeten (straffen for å ha dilla på vafler, sjokolade og cola... *sukk*, og nå (gutten er 4 mnd) har jeg gått ned ca 15 kg. Selv om jeg fremdeles spiser masse sjokolade og cola... Jeg hadde vel fem kg for mye da jeg ble gravid, så målet er å gå ned 8-10kg til i løpet av det neste året - ikke som resultat av slanking, men som et resultat av at jeg er MYE mer fysisk aktiv nå enn jeg har vært noen gang! Jeg føler meg kjempepigg, selv om jeg veier 75kg.
...♥... Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Jeg hadde dilla på isbergsalat, så skjønner ikke hvordan jeg klarte å legge på meg så mye! Greit å skylde på at man er gravid når kiloene kommer da;) hehe...
moder3 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2009 Men dere som har begynt å komme tilbake i vekt, var det slik at det meste bare rant av i forbindelse med fødselen og den første uka? Og så har resten tatt litt tid sakte men sikkert? Etter selve fødselen gikk jeg bare ned 5 kg, og så 2 til iløpet av en uke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå