Gå til innhold

Ny her..

ღ♥ღVenterpåspireღ♥ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har tidligere vært inne på bli gravid, men det er en god stund siden! I mellomtiden har jeg byttet partner ;) Nå har vi vært prøvere i 1 år, å nå begynner d endelig å skje noe! Var på sykehuset i dag på innvendig ul, å fikk bekreftet cyster på eggstokkene. Har ikke fått tilbake mens siden pilleslutt for 1 år siden, så det var ikke no sjokk for meg!

Men nå fikk jeg pergo, så da øker sjansene betraktelig og jeg er kjempe spent :) Men har noen spørsmål til dere som har brukt pergo!

Hva er egentlig dobbel og trippel pergo?

Og til dere som ikke har mens, tar dere provera e.l for å få mens før dere begynner på pergo? eller er d bare å begynner på pergo med en gang?

Håper noen tar seg tid til å svare meg :)

Klem c'',)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen tilbake!:) Så spennende at det endelig skjer noe, håper pergo gjør susen! Dobbelt pergo betyr at man tar to tabletter daglig, og trippel betyr at man tar tre tabletter daglig. Masse lykke til!:)

Skrevet

Hei:)

Jeg var hos legen i går og jeg spurte om det kunne være aktuelt med pergo eller noe sånt. Hun bekreftet det og nevnte to ulike kurer, pergo og en til jeg ikke husker navnet på, men som skal være det samme, sikkert bare forskjellige produsenter. Hun nevnte ikke noe om Provera, og jeg har ikke mensen for tiden.

Hvor lenge etter pergo-kuren forventer du eggløsning? Du kunne begynne rett på kuren sant? Du trengte ikke vente av en eller annen grunn?

Lykke til me kuren! Håper pergo´en funker:)

Skrevet

Hei LillyLill!

Jeg vet ikke om jeg kanskje misforsto legen, han var svensk og litt vanskelig å forstå. Men jeg trodde jeg skulle ta provera for å få mens først, også begynne med pergo på dag 3 i syklusen.. men så så jeg i pakningsvedlegget att man kunne begynne rett på pergo.. så jeg ble usikker på hva jeg skal gjøre.. Fikk jo ikke resept på provera da, men jeg har igjen fra en 3mnd kur jeg nettopp er ferdig med..

Ellers så sa han att eggløsningen skulle komme på dag 14 ca..

å jeg kunne starte med en gang, også får jeg ny time om 3 mnd. Å hvis jeg ikke var blitt gravid enda, så skulle vi inn til utredning både jeg og mannen :)

Skrevet

hmm... ja det er derfor jeg lurer på hva provera skal være godt for! Kanskje det er for de som har lange sykluser... Såvidt jeg skjønner så trenger du jo da ikke begynne med provera, men jeg skal jo ikke si det for sikkert, alltid greit å høre det fra legen. Kanskje du kan ringe legekontoret i morgen og høre? Skader jo ikke:)

For øyeblikket er jeg sikker på at pergo kan hjelpe meg å bli gravid, så jeg er litt utålmodig med tanke på at jeg skulle vente en måned og se om jeg fikk tilbake EL og TR før jeg ev. begynner på pergo. Men er nok ikke noe annet å gjøre enn å vente tålmodig! :D

Skrevet

hehe, tålmodighet er mangelvare her også ;)

jeg skjønner ikke hvorfor jeg må ta provera jeg heller..

men når jeg da forhåpentligvis har hatt el, vil da mensen komme hvis jeg ikke er gravid.. eller må jeg regne ut når jeg skal begynne på pergo igjen?

jeg fikk bare beskjed om å begynne på pergo på dag 3 i syklusen :S

kanskje jeg må ringe legen min i morra..hmm

Skrevet

Beklager at jeg ikke har så mange svar her, kanskje noen andre har??

Men jeg vil tro at mensen vil komme hvis man ikke blir gravid.. Men det forutsetter en EL først kanskje, så hvis pergoen ikke klarer å få til en EL så vil det vel ikke komme mensen heller....

kan man ta flere pergo-kurer etter hverandre? Er det det du har fått resept på? Trodde kanskje man fikk bare én jeg, og hvis den ikke funket så vurderte man en dobbel kur neste gang og først to måneder etter første...

Det er mye man lurer på altså, men jammen lærer man litt etterhvert også! ;)

Skrevet

Jeg skal ta enkel pergo 3mnd på rad! å hvis d ikke funker så blir d utredning på oss begge! han snakket ikke om dobbel pergo til meg, men d kommer kanskje etter utredning.. ikke vet jeg ;)

man lærer så lenge man lever ja ;)

Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet

Vi har prøvd siden jeg hadde SA i oktober. Graviditeten var i utgangspunktet ikke planlagt, men jeg hadde prøvd å overtale kjæresten om å snart få barn ganske lenge før det! ;) Da hadde jeg ikke noe stress med det, men nå som det viser seg at ting ikke funker å det tar tid, så blir jeg stresset! Da jeg ble gravid ble jeg bare kjempeglad og det ble kjæresten min også, så vi ville prøve på nytt med en gang. Nå har jeg ikke hatt eggløsning siden den eggløsningen jeg ble gravid på i september.. Og jeg har bare hatt en blødning siden. Og den var ikke en vanlig mensen heller, annerledes i både farge, mengde og konsistens.

Jeg sluttet på p-pillen i mars i fjor og har tatt tempen siden. Brukte den som "prevansjon" først (ikke den sikreste prevensjone... eller den krever avholdenhet visse dager i alle fall ;) )og nå som planleggingsverktøy.

Skrevet

Jeg tok også tempen sist jeg var prøver, for 3 år siden.. men har ikke orket å bry meg med det nå.. tar d som d kommer :)

men skal nok kjøpe el tester nå, så jeg vet om el kommer eller ikke ;)

har starta på provera nå, så venter spent på mens så jeg kan ta pergo :D

håper virkelig jeg får el!!

Ønsker deg lykke til i prøvinga, å håper d klaffer snart ;)

Klem c'',)

Skrevet

Jeg har eggløsning hver mnd , men får provera for å stimulere slimhinnene til å ta i mot egget.Har mens hver mnd, men lang ca 12 dager. Har en annen gang bare fått pergo ble gravid etter 3 mnd , med dobbel kur.

Skrevet

jeg har verken mens eller el jeg da :S

har gått på provera i 3 mnd nå, å skal prøve pergo for første gang..

må bare bli ferdig med provera så mens kommer.. ;)

har jo ikke brukt prevansjon på 1 år, men håpe har ikke vært der..

så har vel bare tatt 2 tester det siste året..

så nå er forhåpningene større enn noen gang ;)

skal kjøpe el tester så jeg er klar..hehe

Skrevet

Vi har vært uten prevensjon i 2 år nå.Jeg skal gå på provera i 3 mnd nå.Gruer meg for ble skikkelig hormontroll av pergotime.

Massevis av lykke til, håper du får spire snart :0)

Skrevet

Jeg merker ingenting når jeg går på provera, men d er jo forskjellig fra person til person ;) er spent på om jeg merker noe på pergo..

har advart gubben da, så han er forberedt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...