Gå til innhold

Spørsmål ang lånekassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte lånekassen her om dagen for å spørre hvordan det fungerer med fødselsstipend, men som så mange ganger før så ble jeg bemøtt av en sur og grinete mann så jeg følte ikke jeg fikk noen bra svar.

Det jeg lurer på er:

Sånn som jeg har forstått det skal man søke om vanlig stipend og lån, og så sende inn søknad om fødselsstipend sammen med fødselsattest etter barnet er født.

Jeg har termin i begynnelsen på September, vil jeg da først få vanlig stipend og lån og så blir det gjort om til fødselstipend etter jeg har sendt inn søknad om det?

Eller må jeg vente i opp til 6 uker etter barnet kommer før jeg får penger i det hele tatt?

Blir veldig takknemlig hvis noen har noen kunnskap om dette surret! Synes aldri man får klare svar fra Lånekassen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter* ingen som har noen erfaring?

Skrevet

Lånekassen er vel ikke alltid kjent for å være så veldig behjelpelige, nei.. :o)

Joda, du har forstått det helt rett, det var på den måten jeg måtte gjøre det for etpar år siden.

Søk på vanlig måte, så får du pengene til skolestart hvis du søker tidlig nok. Etter ungen er kommet til verden, sender du inn søknad om omgjøring av lån og stipend til fødselsstipend, samt kopi av fødselsattesten. Kan vel ta noen uker før saken blir behandlet, men det har ikke noe å si for utbetalingene dine.

Skrevet

Tusen takk for svar! Da vet jeg at ikke behöver å vente på penger til oktober noen gang. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...