~~ElleMelle~~ Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Noen som vet om man kan endre og gå over til tidskonto på permisjonen sin etter at man har gått ut i perm når man ikke har søkt om dette i den opprinnelige søknaden til nav? Kunne tenke meg å begynne å jobbe litt tidligere, for å spare noen uker permisjon til senere.
Gjest mphs Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Ja det kan du, men du må ha en skriftlig avtale med arbeidsgiver før du kontakter NAV.
~~ElleMelle~~ Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2009 Ok, takk. Er det på en måte min "rettighet" eller kan arbeidsgiver si "nei, det blir mer tungvint ifht vikar så det godtar vi ikke". For det er jo uten tvil ikke noe gunstig for arbeidsgiver, er jo mye bedre å ha en vikar gående kontinuerlig til jeg kommer tilbake, og ikke noe frem og tilbake... Skal på møte med jobben og ser ikke for meg at velviljen kommer til å flyte, så må være forberedt på hva de faktisk kan eller ikke kan bestemme.
Gjest mphs Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Nei det er ikke en rettighet du har og du må "få tillatelse" fra arbeidsgiver til å gjøre det slik. Det er derfor NAV trenger en skriftlig avtale som er mellom deg og arbeidsgiver.
~~ElleMelle~~ Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2009 Hmm, var det jeg fryktet. Da må jo denne måte å ta ut permisjon være et tilbud som finnes mest på papiret. Er vel ikke mange arbeidsgivere som gidder gå med på det i praksis, for det blir jo bare tungvint for dem selv om det ville være optimalt for meg:(
Gjest mphs Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Jo det er faktisk mange jeg kjenner som har gjort det slik. Blant annet søsteren min, og mannen min tok ut fedrekvoten slik. Det kommer ann på om arbeidsgiveren ser på det som ett pluss at arbeidstakeren fortsatt er en del av bedriften og er der med sin ekspertise også i permisjonstiden. Jeg tror kanskje det er mere vanlig i litt høyere stillinger enn f.eks om du er kokk eller butikkmedarbeider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå