Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 fikk lønn i dag, 18000..har betalt regninger og huslån og satt av penger til mat, hygiene og husholdningsart...sitter igjen med 2200 kr..dette skal rekke til bensin og evt. fornøyelser til neste lønn om 1 mnd.. jeg syns dette er lite..hva mener dere???
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Vi har ikke noe til fornøyelser når alt er betalt for tida vi, så alt er jo bedre enn ingenting - og jo mer jo bedre. Det handler vel litt om vaner også da, forhåpentligvis kommer det bedre måneder både for oss og deg
serin@ Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Synes det er lite! Etter at regninger er betalt her, og 1500 kr spart har vi godt og vel 7000 igjen, 2000 går til mat. Altså 5000 til overs. Hadde hatt det veldig trangt med 2200 tl diverse posten i mnd. Jeg er alene og student, har lån på 1,4 mil... så forstår ikke helt hvorfor jeg har såå mye bedre råd enn deg! Bor du veldig dyrt? Har du søkt bostøtte? Søkt støtte til barnetilsyn? Reist koliktivt eller brukt sykkel istendenfor bil? Antar utifra det du skriver at du er alene..?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 nope, er ikke alene.. er samboer, han har et barn på 10 år som bor med oss.. vi har såkalt delt økonomi.. 2,2 i lån.. betaler halvparten hver på huslånet, og felles regninger(strøm, bossavg, vannavgift, parabol, forsikringer etc) deles på 2, egne regninger ..betaler 3000 hver i mat hver mnd..og det vi har til overs brukes på oss selv..altså han betaler sine fornøyelser og jeg mine.. men jeg har ikke så mye til overs til sånt for tiden..og kan derfor ikke være med på så mye...han derimot har vesentlig mer enn meg til overs!! det føles litt urettferdig..serlig siden jeg gjør det meste av husarbeid, handling og middagslaging..men han vil ikke gå med på fellesøkonomi..for da får han jo mindre å rutte med.. oppgitt.. HI
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Hvis han tjener en del mer enn deg, så bør vel han strengt tatt betale litt mer på mat og strøm og sånt.Spesielt siden han har en unge boende. En tiåring spiser jo for en del kroner i måneden, og det går jo mer til oppvarming, varmtvann og sånt. Skal han være kjip, så kan du også... Hadde blitt en smule sur jeg hvertfall hvis vi hadde hatt en sånn fordeling, og gubben kunne dratt på ting mens jeg ble sittende hjemme....
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 føler det ikke er verdt krangelen..det kommer bare til å gå ut over meg selv til slutt uansett..orker ikke å ha en sur mann gående rundt beina i ukesvis.. dessuten så får han meg til å høres kjip ut om jeg forsøker å ta det opp... det er dyrt å bo sier han..og at jeg må bare leve med det.. han er desutten kjapp med å spørre om jeg kjøper med noen øl på vei hjem fra jobb..etc.. men han er jammen meg ikke like velvillig om jeg snur på pipa..og spør han om noe til gjengjeld.. HI
Mor&barn Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 når dere handler, deler dere alt på to da og? Sånn hadde ikke jeg orket å ha det gitt!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 vi har en konto der vi setter inn 3000 hver hver mnd..alt dette går til mat..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #11 Skrevet 12. februar 2009 Skulle ønske jeg hadde igjen over 2000,- til fornøyelser jeg.... Sukk.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 12. februar 2009 #12 Skrevet 12. februar 2009 Jeg synes det høres merkelig ut, her er alt av penger felles..deilig;) Fører penger over til hverandre når den ene er tom osv. Fatter ikke at folk som bor sammen og har barn sammen kan ha en slik økonomi..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #13 Skrevet 12. februar 2009 2200 til bensin og fornøyelser??? det er MYE, synes jeg da....og jeg synes vi har forholdsvis ok økonomi....Men vi har kuttet ut regelmessig utekvelder, kino, teater, og det å spise ute da...Man må jo prioritere..VI unner oss heller ikke mer ferie enn en langhelg i Sverige som eneste ferie.....Men man er jo i en etableringsfase.Hus nykjøpt, i startgropen ang karriere og med to små barn så skal man heller ikke ha råd, synes jeg, til å bruke penger uten å tenke pris og HVA man bruker penger på.... Vi har stort sett 0 til "fornøyelser" i måneden,- har vi litt ekstra går de rett inn på sparekonto,- en konto som ikke har vokst de siste 3åra, snarere tvert i mot, da vi har hatt en god del "uhell" de siste årene i forhold til uforutsette utlegg på hus, hjem og hage.... Hva forventer dere egentlig at man skal ha råd til når man er i denne fasen???
serin@ Skrevet 12. februar 2009 #14 Skrevet 12. februar 2009 Det hørtes utrolig urettferdig ut! Trodde seriøst du var alene! Du betaler i praksis for hans sønn da?? Burde jo betale i prosent av inntekten deres ikke like mye av lønnen i kroner og øre. Hadde aldri akseptert det, men men...kansje derfor jeg er singel
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #15 Skrevet 12. februar 2009 Poenget til HI er nok at samboern sitter igjen med mer enn henne, siden alt skal deles i to, unntatt lønna... Og se lenge han har en tiåring boende, så synes jeg det er feil at HI skal betale halvparten av maten... Har en 11-åring her, og han spiser *mye*...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #16 Skrevet 13. februar 2009 poenget mitt er jo at som serin@ sier at samboer sitter igjen med ca 8000 til byturer og det han måtte ønske å kjøpe seg av ting og tang til hus og hjem, og klær osv..han går på byn ca 2 ganger i mnd..jeg ingen..for jeg har ikke penger..og visst jeg er på byen er det fordi min samboer tar meg med og betaler for meg..men det hører til sjeldenhetene..kanskje en gang i halvåret..som regel sitter jeg hjemme når han er på byen.. det skal sies at det er som regel jeg som kjøper bensin, da jeg er den som bruker bilen mest..og da blir det sjelden noe igjen til det jeg vil være med på av sosiale aktiviteter. det er sårt å måtte si nei til kafebesøk med venninner, kinoturer, fester osv...hver eneste gang det er spørsmål om det.. det er også surt å se på at han bruker mye penger på klær til seg selv i mnd..og jeg kan ikke kjøpe meg noe.. fordi jeg har bare 2200 kr til bensin og fornøyelser..det går ca 1200 i bensin..av og til mer..spørs hvor mye jeg kjører og om han skal kjøres til byen og hentes..osv..han betaler ikke for bensin da..og det går jo en kvart tank to ganger til byen på en kveld..bor et stykke unna.. hadde ikke dere synes det var kjipt??? og ja, jeg betaler i praksis for hans sønn..så du kan jo si at min samboer har det som plommen i egget..for å si det mildt.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå