Gjest Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg er riktignok ikke den som sluker innpå med chilli og sånt til dagen uansett, men jeg pleier å være veldig glad i taco med sterk saus, fajita, tandoori, mexicansk mat osv som det er litt smak i. Har om mulig bare vært enda mer glad i dette undertidligere svangerskap, hadde f.eks heeelt dilla på taco med spesielt mellomste og delvis minstemann også. Nå kan jeg fortsatt spise endel av dette, men har egentlig ikke noe lyst på det. Vil heller ha pasta, potet og andre midle ting med mild og fyldig saus til, lasagne f.eks, eller tortellini, eller fiskeboller i hvit saus med poteter...mmmmm.... Sånn type mat. Er blitt mye, mye mer glad i frukt også enn før. Har aldri vært noe videre på frukt, synes det er så "platt" smak på det meste, men nå liker jeg det faktisk godt og spiser vel ca fire-fem ganger så mye som normalt. Andre som har opplevd dette? Synes det er så snodig :-)
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Ja jeg er helt lik, er egentlig veldig glad i sterk indisk mat og masse chilli men nå er det bare ÆSJ! Har helt dilla på pasta carbonara. Men om jeg synes det er snodig.... nei etter at jeg fikk nesten sort hår og mistet alle krøllene(har vanligvis masse masse krøller) mine i dette svangerskapet overrasker ingenting meg!
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Oi, det var rart ja! :-) Pussig at svangerskap er så ulike da synes jeg. Alle mine har jo vært forskjellige, skulle ikke tro det gikk an egentlig å få fire helt ulike svangerskap. Hårfarge og struktur har jeg beholdt da, men vet mamma gikk fra blod til mørk med meg.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Ja det er merkelig at de blir så forskjellige, du har jo samme kjønn på dine 3 også(den i magen vet du sikkert ikke enda:)) så det er tydeligvis ikke indikator nok. Denne gangen er helt annerledes enn den forrige hos meg også, veldig rart å gå fra masse krøller til helt slett hår. Spennende å se om de kommer tilbake igjen etterpå.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Ja, jeg vet. Prøver å fortelle det noen ganger her inne også, at ulike svangerskap ikke = ulikt kjønn på den i magen, men virker som noen totalt ignorer slikt, hehe... Dette svangerskapet er nok det som skiller seg mest ut så langt tror jeg, i all hovedsak fordi jeg knapt har vært kvalm, og det lille jeg har hatt av uvelhet har vært om ettermiddag/kveld og ikke morgen/dag. Er også myyyye trøttere, men det skyldes nok mest at jeg jobber nå og ikke er student.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Ja jeg må si meg enig med deg der altså, jeg tror ikke på disse tegnene på gutte- og jentesvangerskap. Men noe jeg faktisk tror på er magefølelsen og denne gangen er jeg nesten sikker på at det blir gutt:)! Kanskje det er fordi du jobber, men jeg følte meg mye mer trøtt da jeg var student framfor nå. men som vi har konkludert med så er alle svangerskap forskjellige;)
*2små*gull* Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Det startet med all sterk mat!! Nå lever jeg SERIØST bare på knekkebrød med leverpostei eller brunost, vann, melk og frukt!! Har ikke sjans til å få i meg annen mat :-O Å jeg som ALDRI har vært spesielt sær på mat!! Det er KJEMPERART :-P
Nr-3-i-Magen Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Før var jeg veldig glad i sterk mat, men etter forrige svangerskap har jeg blitt skikkelig var. Syns den mildeste tacosausen holder, og all indisk mat er sterk osv.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Har det ikke gått over? Vil gjerne ha igjen lysten på sterk mat etterpå altså! ;-) Er ikke helt borte da, kan fortsatt spise det, men synes ikke det smaker like godt lenger og har ikke lyst på det selv, er mer at jeg spiser det om andre lager det eller om mannen spør om vi kan lage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå