Gå til innhold

ute på 3 timer (samme som 3.trim)


LykkelitenAprilSpire

Anbefalte innlegg

Etter en uke på overtid begynte jeg å bli rganske så lei av å gå å vente... hadde prøvd alt av kjerringråd, men til ingen nytte.

prøvde tilslutt lakseringsolje, og håpet dette skulle sette fart på ting, i tillegg var det fullmåne, så gikk å håpet og håpet hele dagen.

var ganske skuffet da vi skulle legge oss, og ingenting skjedde.

Man så...Pang så var alt i gang. De første tre riene kom med ca 4 minutt mellom, men etter dette kom dem hele tiden uten stopp, og vi skjønte at vi måtte komme oss på sykehuset. Jeg skrek hele bilturen.

Da vi kom inn på føden, ble riene registrert, og jeg fikk ingen pauser mellom riene. hun sjekket meg, og jeg hadde da 4 cm åpning.

nå hadde jeg så vondt at jeg skrek etter epidural, men ble overtalt til å prøve badekar først. Dette hjalp litt en liten stund, men ikke lenge. Jeg fikk da lystgass. Jordmoren gikk ut, men ble fort kommandert inn igjen av meg da jeg skrek at "nå kommer hun!"

Jordmoren sa da at "neida, hun kommer ikke så fort. hun trodde ikke på meg.

Men joda. da hun sjekket meg hadde jeg 9 cm åpning.. altså fra 4 til 9 cm på under en time.

Jordmoren ba meg da komme opp av vannet og å legge meg i senga.

jeg ville ikke presse, for det jorde så vondt. Men jeg hadde ikke noe valg, og etter 18 minutter var lille oda ute=)

Vi fikk bare vert på sykehuset i 2 timer før jenta var ute...

Ingen typisk førstegangs fødsel. Men jeg fikk skrøyt og ble kalt en fødemaskin...hehe.

nå er vi hjemme fra sykehuset, og nyter dagene med den herlige tulla vår. Lykke til alle som ikke har født enda. For selv om det var uutholdelig vondt mens det sto på, så er alt glemt når du får bayen din på magen... Fantastisk følelse!!!

Lille oda kom til verden 09.02.09

hun veide 3464 gram og var 49 cm lang.

Verdens vakreste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...