2 prinsesser og 1 prins... Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Uff.. Synes d skjer hele tida her inne, så blir litt engstelig.. Sist gang tenke jeg faktisk ikke på det, for visste ikke at d var så vanlig. Nå vet jeg om flere, samt noen av mine nærmeste har hatt opptil flere ma eller sa. Hva betyr forresten MA? SA betyr ikke d spontanabort? Tenker på dere alle som må gjennomgå noe slikt....
lillelamm Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 skal finnes en oversikt her inne med forkortelser og prosent over sjansene for at det går godt med graviditet. de er veldig gode:-) skal prøve å dytte den til første side her
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Det er nok ikke så vanlig som det høres ut som her inne, men noen er mer uheldige enn andre. En MA er en missed abortion, der fosteret dør, men støtes ikke ut av seg selv, slik som det gjøres ved en SA. MA avdekkes på ultralyd.
lillelamm Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 tipslisten finnes her på første side som du sikkert har sett
VinterSol+2 Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 de sier at sjangsen for å miste er 25% dvs at det i utgangspunktet er 75% sjangse for at det går bra! grunnen til at prosenten er så høy på mistesiden, er at de der har regnet med alle de som kanskje ikke en gang får positiv test som spontanabort, da snakker vi egg som så vidt har festet seg men så løsnet igjen og kommet ut som mens, til vanlig tid eller et par dager forsinket. for hver dag som går, er muligheten for å miste mindre og mindre. så fatt mot. i de aller fleste tilfeller går det altså helt fint!
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Her er en oversikt over hva de forskjellige forkortelsene som brukes her inne betyr: http://www.dinbaby.com/felles/bli_gravid/bligravid_sjargongen Sjangsen for en SA eller en MA blir mindre og mindre etterhvert som ukene går. I min bok om svangerskap står det at i uke 8 (som jeg er i ) er sjangsen for at alt er i orden 97%. Altså mister bare 3% av gravide etter den uken. Så faller prosenten og når du er i 12 uke + er det bare 1% sjangse for å miste. Synes dette var veldig oppløftende tall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå