Gå til innhold

uker og dager...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra:)

Grunnen til at jeg har hengt med litt opp idet er at kontroll hos JM er alltid om torsdager, og da er jeg i ny uke i følge meg selv, siden jeg skifter uke om onsdagene. Mens JM derimot mener jeg skifter uke om fredagene, og vil bare skrive fullgåtte uker på helsekortet:så i dag skrev hun 32 uker på helsekortet, mens i mitt hode skulle det stått 33 uker, da jeg er 33+1 i dag og i min 34 uke:)

Mye rart vi skal bruke energi på gitt:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139629795-uker-og-dager/#findComment-139631798
Del på andre sider

Det blir jeg aldri klok på jeg regner og regner og får det ikke til å stemme uansett. Jeg har vært på de ulike chattesidene som f.eks libero, barni magen, mammanett osv. Jeg får forskjellig beregninger uansett om jeg beregner fra 1 mens, evt fra termin jeg har fått på ultralyd osv. Eneste jeg har er fart 2 gange er at når du får utdelt ultralyd på sykehuset kan du som regel legge til 2-3 dager på det du tror (har i hvertfall vert slik på meg).

Og som regel er jo barnet 2 uker mindre enn hva du er gravid for en pleier som regel å starte å telle på når en er gravid når en får sin 1.menstrasjon og det går som regel 2 uker før eggløsningstarter (da du har sex, altså kan bli gravid). Min eggløsning er f.eks på den 16 og 17 dagen etter 1 mens,(dvs størst fare for at jeg kan bli gravid, andre kan kanskje ligge på 10-12) De fleste som har jevn eggløsning ligger mellom ca 10-16 dagen etter 1 mens, derfor vi får forskjellige terminer, selv om vi kanskje hadde mensen på samme dag.

Håper du forstod noe av dette.....I følge Libero er du 32 uker og 6 dager gravid nå....dvs begynt i uke 33....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139629795-uker-og-dager/#findComment-139632068
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...