Gå til innhold

uker og dager...?


guttemams 04*05*09

Anbefalte innlegg

Bare høre med dere:

Jeg mener(og barnimagen) at jeg er 33+1 i dag, har termin 3 aril. Jordmor mener jeg er 32+6 i dag. Hvordan regner dere? Ikke så forferdelig viktig, men nyskjerrig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil også ha sagt at du er 33+1. Tror det er forskjellige regnemåter ute og går.. Min lege og min jordmor regner nemlig forskjellig.. Er alltid et par dager kortere på vei hos legen enn hva jeg er hos jordmor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:)

Grunnen til at jeg har hengt med litt opp idet er at kontroll hos JM er alltid om torsdager, og da er jeg i ny uke i følge meg selv, siden jeg skifter uke om onsdagene. Mens JM derimot mener jeg skifter uke om fredagene, og vil bare skrive fullgåtte uker på helsekortet:så i dag skrev hun 32 uker på helsekortet, mens i mitt hode skulle det stått 33 uker, da jeg er 33+1 i dag og i min 34 uke:)

Mye rart vi skal bruke energi på gitt:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jeg aldri klok på jeg regner og regner og får det ikke til å stemme uansett. Jeg har vært på de ulike chattesidene som f.eks libero, barni magen, mammanett osv. Jeg får forskjellig beregninger uansett om jeg beregner fra 1 mens, evt fra termin jeg har fått på ultralyd osv. Eneste jeg har er fart 2 gange er at når du får utdelt ultralyd på sykehuset kan du som regel legge til 2-3 dager på det du tror (har i hvertfall vert slik på meg).

 

Og som regel er jo barnet 2 uker mindre enn hva du er gravid for en pleier som regel å starte å telle på når en er gravid når en får sin 1.menstrasjon og det går som regel 2 uker før eggløsningstarter (da du har sex, altså kan bli gravid). Min eggløsning er f.eks på den 16 og 17 dagen etter 1 mens,(dvs størst fare for at jeg kan bli gravid, andre kan kanskje ligge på 10-12) De fleste som har jevn eggløsning ligger mellom ca 10-16 dagen etter 1 mens, derfor vi får forskjellige terminer, selv om vi kanskje hadde mensen på samme dag.

 

Håper du forstod noe av dette.....I følge Libero er du 32 uker og 6 dager gravid nå....dvs begynt i uke 33....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...