Gjest Julie håper Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Flere som meg? :-) Jeg har lenge hatt et inderlig ønske om barn. Har ingen fra før, og nå haster det jo mht alderen min. Det hjelper vel ikke at jeg føler meg mye yngre... Jeg er singel. Skal prøve å bli gravid med min ex... Høres kanskje spesielt ut. Men jeg er glad i ham og vil gjerne ha barn med ham. Og han synes det er hyggelig om han kan gjøre meg gravid, vil være med på fødselen etc. Ville jo helst hatt barn med en jeg var i et forhold med. Men har ikke tid til å vente med å bli gravid nå. Så jeg kommer sannsynligvis til å bli alenemor. Ikke det jeg ønsket meg. Skulle gjerne hatt noen å dele gledene og alt det andre med hele tiden. Men jeg kommer hvertfall til å klare alt sammen bra. Lurer på om det er noen andre her i en lignende situasjon. Da kunne vi kanskje fulgt hverandre litt. Jeg bor i Oslo, tar et profesjonsstudium på Blindern.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Så bra da At exen er med på det! Jeg syns du er tøff som tar valget og lykke til med prøvingen
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Vel, jeg kjenner meg igjen i følelsen, både det å føle seg ung og det å ønske seg et barn, og føle at det begynner å haste.... Men jeg er heldigvis i den situasjonen at jeg har et fast forhold, og at jeg for ett år siden fødte ei nydelig jente, min førstefødte i en alder av 41 år. Men siden det tok litt tid før det faktisk gikk bra, så følte jeg at tiden hang over meg hele tiden, så jeg skjønner veldig godt det du tenker på. Og jeg kan jo bare si at det er det største som noengang har hendt meg, men jeg er glad for at vi er to til å ta hånd om henne. Jeg håper derfor på dine vegne at exen din da også vil stille opp senere. Om dere ikke allerede har gjort det, tror jeg det er veldig viktig at dere snakker godt igjennom hvordan det skal bli, hvor mye han skal være med, og du må stole på han. Vær forberedt på at du/dere kan bli veldig slitne i perioder, f.eks pga mangel på søvn. Ihvertfall masse lykke til! (ps. nå ønsker jeg meg en liten søster eller bror til jenta mi, og føler igjen at tiden trykker...)
Gjest Julie håper Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Hei, takk for svar. Exen er veldig ivrig på å gjøre meg gravid, så det er ikke noe problem. Men som anonym over her nevner, så bør man snakke godt gjennom hvordan alt skal bli. Vi har selvsagt snakket sammen om masse, men sikkert ikke nok. Jeg er klar på at jeg tar ansvaret alene, han stiller opp iblant. Langt fra noen ønskesituasjon. Men jeg har tenkt lenge og grundig gjennom saken. Og føler at jeg ikke har annet valg når jeg så inderlig ønsker et barn og det haster. Jeg håper jo alt skal gå bra. Og snart er det eggløsning...:-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Anonym igjen her... Det er bra at du har tenkt grundig igjennom det, jeg kan bare si at ønsket om et barn skjønner jeg veldig godt! Så, da ønsker jeg deg masse lykke til, håper at det raskt blir klaff, og at alt går bra etterpå også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå