Gå til innhold

Tøybleier eller papirbleier??


nuffa86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har brukt tøybleier på begge mine gutter og er kjempefornøyd med det. Guttene brukte jeg formsydde bleier fra Nøstebarn, og ullbukser utenpå (av den sorten med borrelås slik at du slipper å ta av alle klærne for å få på bleien). Møtte litt motvilje i barnehagen med begge to, men etter litt argumentering fikk jeg de med på en prøveperiode, og de fant ut også i barnehagen at det faktisk ikke er ekstraarbeid å skifte bleie på et barn med tøybleier :-)

 

Bleiene er utslitte nå, så den nye babyen får nye bleier (!) og da har jeg gått for en enda enklere variant. Har kjøpt BumGenius Onesize V3 på Bleieboden.no

 

Har fått de hjem og de virker supre :-) Gleder meg til å ta de i bruk :-)

 

Lykke til med valget...., jeg er overbevist, bruker kun papirbleier når vi er på ferie uten vaskemaskin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tøybleier på min gutt på 18 mnd og skal bruke det på den nye babyen. Kjempe fornøyd pg har egentlig aldri vært i tvil siden jeg prøvde det når han var ca 6 mnd.

Hvis du er seriøst interessert vil jeg anbefale deg å sjekke ut:

http://www.tøybleier.no/

eller tettinntill sitt tøybleieforum

http://tettinntil.no/

gå til forum, også må du søke medlemskap i tøybleieforumet, men det er ikke 'farlig' og der finnes det masse masse med informasjon, råd og erfarne tøybleiebruker man kan spørre, og veldig hyggelige alle sammen.

 

Det finnes et stort utvalg av tøybleier (www.bleieboden.no, www.krusedull.no. www.kengeruloftet.no, www.stellerommet.no) Selges også i butikker i flere og flere byer. Barnas hus og andre kjedebutikker hender de har brettebleier, men ville helt klart anbefalt å søke litt i hva som finnes før du bestemmer deg. Kan være overveldende med alle valg mulighetene når man prøver å finne ut av det, men det gjør at du kan finne akkurat den løsningen som passer perfekt for deg.

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter vårt første barn 21. mars, og vi skal bruke tøybleier. Jeg har fått masse hjelp på tøybleier.no. Men du skal vite at tøybleiejungelen er stor! Men ikke spesielt farlig... :)

 

Vi har endt opp med brettebleier fra Jysk med PUL-trekk (vanntett trekk med borrelås) utenpå i begynnelsen. Dette er fordi onesizebleiene kan bli litt store i begynnelsen. Etterhvert som barnet vikser til, skal vi over på onesize lommebleier. Lommebleier er som ei vanlig bleie å ta på, du bare fyller lommene med det du trenger av innlegg. Disse er tette og absorberende.

 

For oss er økonomi og miljøhensynet de viktigste argumentene for tøybleier, og da synes vi det er litt bortkastet å ha bleier i alle mulige størrelser.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...