Gå til innhold

Angrepille, kan jeg være gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle poste innlegget mitt.

Sluttet på pillen for et år siden, grunnet jeg venter på en operasjon.

Har hatt regelmessig mens siste 4mnd, syklus på 28dager.

Har alltid vært veldig forsiktige når det gjelder sex, men for snart to uker siden ble det ikke slik.

Hadde sex tre ganger iløpet av en dag, uten beskyttelse.

Søndag morgen,kveld.

Fikk litt panikk dagen etter, og tenkte det kanskje var lurt å ta en angrepille.

Har aldri tatt dette før, og selvfølgelig burde vi heller vært forsiktige enn å benytte oss av dette etterpå, men det ble nå slik.

Tok angrepille på tirsdagen etter.

Skulle hatt eggløsning torsdagen.

To, tre dager etter jeg hadde tatt angrepilla begynte jeg å kjenne murringer nederst i magen. Slik jeg pleier kjenne et par dager før mens.

Kjenner lite rundt el til vanlig.

Har de siste tre dagene vær veldig trøtt, våknet med hodepine og hatt "menssmerter". Igår og idag har jeg blødd litt. Kan ikke sammenlignes med mensen, siden det er mye tynnere og lyserødt blod. Kan dette være pga angrepilla? Kan dette komme over ei uke etter jeg tok den? Eller kan det være pga avbrutt el, så det er mensen som er påvei? Blir bare litt bekymra. Tok jo angrepilla litt i seneste laget. Å samtidig må jeg på do hele tiden.

Noen som har opplevd noe lignedne?

Takker for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg sjønnte det, hadde du sex søndag, tok angrepille tirsdag og skulle ha el torsdag. Sex 4 dager før el.

Dette kan selvfølgelig gjøre at du kan bli gravid. men du tok angrepillen i mellomtiden, før el og de inneholder store doser hormoner... Så sjansene dne for å ha blitt gravid er vel ikke akkurat så store.. Men en kan aldri si alfri..

Men jeg tror heller disse murringene, blødningen, og symptomene dine kommer av angrepillen.

jeg har aldri tatt det, og jeg husker heller ikke hva den heter, men jeg vet at den inneholder mye hormoner, og at flere blir litt "dårlige" av den. magesmerter, murringer osv er derfor ganske så normalt...

Litt rart å skrive dette her i et forum der folk ønsker veldig å bli gravide...

*håper du ikke er gravid' :)

begynn å bruk pevansjon igjen, og vil du ikke bruke p-piller så bruk kondom...

Lykke til!

Skrevet

Fant forresten bivirkningene på felleskatalogen.

angrepillen heter: Norlevo

Bivirkninger: Vanlige (≥1/100 til <1/10): Endokrine: Brystspenning, forsinket menstruasjon, kraftig menstruasjon, uregelmessige blødninger. Gastrointestinale: Kvalme, diaré, brekninger, smerter i nedre del av magen. Øvrige: Hodepine, tretthet, svimmelhet.

så de symtomene du har kan godt stemme med bivirkningene fra angrepillen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...