Gå til innhold

Til dere som har blitt strippet!!!! *vil ha mange svar er dere greie*

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 38+3 idag. har gått med maserier i en evighet, vært innlagt flere ganger pga risikosvangerskap (morkakeløsning forrige gang) så er temmelig sliten av både bekymringer og maserier osv osv.. hadde idag på kontroll 2cm lang cervix, og ytre mormunn hadde 1,5cm åpning.

legen strippet meg, for å prøve å slippe å la meg gå helt til termin..

gikk ikke en halvtime engang, før det took tak. det er alt fra 6-10min mellom takene, og de er så vonde nå at jeg orker ikke sitte-gå-stå-ligge-prate eller noe.. hiver meg rundt som en rastløs galing føler jeg!!

Til dere som har blitt strippet: Hadde dere såpass effekt umiddelbart? hvor lenge går/gikk dere etter strippingen? når bør jeg ta disse modningsriene mer seriøst??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nummer to hadde strippingen ingen virkning..

Men med nummer tre fikk jeg umiddelbar virkning, det varte nesten hele dagen før det gav seg. Så startet det opp igjen poå natta og på formiddagen ca et døgnet etter strippingen var babyen ute :-)

Skrevet

OI! nå ble jeg nesten redd :P haha...

hmm... hvor moden var du når du ble strippet da? jeg ekke så velsig moden, men var noen løse kanter ho kunne dra i..

Skrevet

Ble strippet i går, uke 39, annengangsfødende. Er det ditt første?

Jeg var veldig moden, hadde allerde 2 cm åpning. Hodet festet seg for ca tre uker siden. Kjente meg litt "rar" etterpå, ellers ingenting. I dag morges hadde jeg slim/blod utflod (regner med det er slimproppen), men ellers ingen forandring...

Jeg har forresten også hatt et "risikosvangerskap" med løsning av morkake, ble bl.a. lagt inn for sa i uyke 12 og har hatt mye blødninger. Men virker som hun nå har festet seg skikkelig fast!

Skrevet

min første fødsel ja. førstemann ble tatt med hastesnitt i uke 35 pga løsningen.. gikk heldigvis bra!! men har ikke opplevd ordentlige rier og sånn før :P

Skrevet

er usikker på hvor moden jeg var, husker ikke helt. hadde ca 1,5 cm åpning. Spurte jordmoren om jeg var såpass moden at de kunne prøvd å ta vannet og det var jeg da... Men det sier deg kanskje ikke så mye? :-)

Lykke til hvertfall!

(jeg var på min termin og 12 dager før ul termin)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...