Gå til innhold

Dere som har besafe izi kombi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen om det går ann å plassere denne stolen bakovervendt i midten med topunktsele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel får du problemer med støttebenet når du skal ha setet i midten i bilen... Men jeg mener også at det krever 3-pkt, sele.

Skrevet

Jeg tror det går. Mener det var derfor vi kjøpte dette setet. Men vi kjøpte ny bil samtidig og har ikke prøvd med topunkt.

Skrevet

noen flere? pga motstridende svar :P

Skrevet

Sitter her med bruksanvisningen da, og der står det at du kan montere bakovervendt i baksete med 2punkts belte. Men bruksanvisningen gir også anvisning på en rekke bilmodeller, og hvilken plass setet kan stå motert på. Feks i vår bil kan man montere setet på midtsetet, men feks Mitchbishi space wagon kan man ikke bruke setet på midtsetet. Så du må se om du finner bilen din på lista før du vet om du kan motere på midtsetet.

Skrevet

hvilken bil har dere da? Så kan jeg sjekke i bruksanvisningen her:)

Skrevet

Dette setet krever 3.punktsele!!! Trenger ikke være noe problem med støttebenet, vi har hatt det i midten flere ganger, men har jo 3 punktsele der da =))

Skrevet

Vi kan ikke ha det i midten fordi det er en sånn homp i gulvet der om dere skjønner. hehe

vet ikke helt om det går an å feste det med to punktsele. men om det ikke går så skal det jo gå an å bytte selen?

Skrevet

Da har jeg sendt de mail så får jeg se hva de sir selv :)

Skrevet

Dette står i bruksanvisningen;

BeSafe iZi Combli kan brukes i biler som er oppgitt i listen på nest siste side, og som har godkjente 3-punkts/2-punkts fastbelte, faste eller rullebelter godkjent etter ECE reglemtnt nr 16 eller tilsvarende standard.

På Crysler Stratus oppgires det at stolen kan brukes foran, i midten og på side.

I bruksanvisningen står det:

Montering av 2-punkts fast belte, kan ikke monteres med rullebelte

Montering av 2-punkts fast bilbelte Monteres i henhold til punkt 5,6 og 7, stram 2-punkts beltet

Punkt 5, 6 og 7 viser til at an skal feste setet slik man bruker med 3-punktsbeltet, men at man ikke fester i den bøylen som står opp mot seteryggen:)

(bakovervent)

Skrevet

Går fint det ja, vi har det i vår passat stasjonsvogn med topunktssele i midten bak, eneste mulighet for oss å få plass til tre seter bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...