Guttemamma og spire ♥ ♥♥ Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Var å kontrollerte hcg på legekontoret på mandag, fikk svar idag, og hadde kun hcg på 2000 (etter hva jeg har forstått skulle den ligge på ihvertfall 20 000).. ;( Skal jo være i syvende uke nå.. og er helt sikker på når jeg ble befruktet. Har bestil tidlig ul imorgen privat.. orker ikke gå å vente.. Hva tror dere? Er vel stor sannsynlighet for at svangerskapet har gått til grunne?. Har ikke hatt noen blødninger, men har ikke hatt så fryktelig mange graviditetssymptomer. Kun litt murringer, fryst mye og litt kvalme. Er det noen som har synspunkter? Ønsker dere andre med spire/r lykke til.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Når hadde du første dag av siste mens ? Trenger overhodet ikke å være galt, det som betyr noe er stigningen og hva du startet med. Les trådene mine, så ser du, jeg har skrevet drøssevis om dette nå.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 From LMP (etter siste menstruasjons første dag) (mIU/ML or IU/L) 3 weeks 0 to 5 28 days 3 to 426 35 days 18 to 7,340 42 days 1080 to 56,500 49 - 56 days 7,650 to 229,000 57 - 78 days 25,700 to 288,000 79 - 100 days 13,300 to 253,000 2nd trimester 4060 to 65,400 3rd trimester 3640 to 117,000 7 uker er vel ca 49 dager, men se på den før der, 42 dager ca, der ligger den mellom 1080 helt opp til 56 500, hva om du har blingset bare LITT, du ligger midt i mellom de to. Du må få tatt hcg prøve etter nøyaktig tre dager fra den du tok sist, det er eneste måten og se hvordan den stiger på. Skjønner dette er jævlig, vet AKKURAT hvordan du har det da jeg gjennomgår AKKURAT det samme nå.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Jeg er ca 33, 34 dager etter 1 dag av siste mens, og mitt var på onsdag på 540...skal i morgen ta en ny, og så en på mandag og en på onsdag igjen. Så ultralyd i slutten av uken.
Guttemamma og spire ♥ ♥♥ Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2009 Hei Mikadimoo, Tusen tusen takk for svar!! Det setter jeg stor pris på. Hadde første dag av siste mens 25/12-08, og forventet mens 24/1-08.. i dag er det jo 12 feb. så jeg er vel 47 dager etter siste mens så føler virkelig at dette ikke går bra. Men håper på tidl ul imorgen slik at vi får vite litt mer. Særlig om det er aktuelt med utskrapning. Så utrolig bra at ting ser ut til å gå fint for deg. Skal krysse fingrene for at hcg din fortsetter å stige, og at ul viser et bankende hjerte!!! Iallefall tusen takk for hjelpen! Er jo lov å håpe..
EnJente_m_2Jenter Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Bare glad for å hjelpe og som sagt så må du BARE spørre meg, jeg har forsket mye på hcg her inne nå, og snakket med flere leger etc. Til syvende og sist så er leger leger og ikke guder ! Det må man ikke glemme, og gudene skal vite at leger har tatt feil før.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Hei, jeg skal også måle HCG-nivået mitt og jeg bare lurer på en ting iforhold til diskusjonen deres. For.....i alle tabellene jeg har sett ang HCG-nivåer måles dagene DPO altså: days past ovulation. Dager etter eggløsningen. Jeg hadde siste mens 21.des 08 men hadde ikke eggløsning før 4.jan og er dermed 40 dager DPO. Tror da at tallene vil se annerledes ut om dere regner etter eggløsningen og ikke siste mens. Bare et lite innskudd
TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Husk jenter at det faktisk i 70% av tilfellene bare utvikles morkake, og ikke et embryo.... Så mange av oss som har mistet har kanskje bare mistet en morkake...
EnJente_m_2Jenter Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Joda, men å miste er å miste, å føle seg gravid, få positive tester, være glad, se for seg en fremtid, se partneren bli glad...det er mer enn en morkake ! Klarer desverre ikke å se så enkelt på det, da det rett og slett ikke er så enkelt som det, men skjønner hva du mener ja.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 man får ikke morkake før i uke tolv, er plommesekk frem til da, var i hvertfall det min lege sa til meg.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 13. februar 2009 #12 Skrevet 13. februar 2009 Hei vennen... Dette er trist det, uansett. Selv om man er tidlig ute så har man begynt å tenke masse framover og skapt seg bilder i hodet om spiren. Klart det er vondt når man mister! *Klappe på* Jeg har selv mistet 3 ganger, den ene gange var det BO, oppdaget i uke 8... Dvs at fosterhule og alt vokser som det skal, man har morkake, alle dingser som skal være der inni, man føler seg gravid...Men på UL så vi at det manglet en spire.... Det var veldig trist, for håpet er jo det samme om magen var tom eller ikke.... Det er lov å være trist og jeg håper mange kan klappe deg på kinnet. Men husk, det er enda større sjanse for at det går superfint neste gang
Guttemamma og spire ♥ ♥♥ Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 13. februar 2009 Hei jenter;) Tusen tusen takk for støttende ord. I natt har jeg ligget mye våken å grunnet over hva morgendagen ville bringe. Jeg og samboer har vært skikkelig triste. Er jo virkelig sånn at selv om det er tidlig så begynner man jo å glede seg allerede etter positiv test. Uff, føltes ikke bedre når jeg oppdaget at det i tillegg var fredag 13! Men fredag 13 må være vår lykkedag! Tidlig ul viste et 3-4 mm stort embryo med bankende hjerte!! Kan ikke tro det??! Iflg gu så er jeg kortere på vei enn hva jeg selv trodde, altså 6 uker, istede for 7+1. (Hadde første dag av siste mens 25/12.) Da jeg fikk så gode nyheter hos gu, ble det aktuelt å dra til fastlege for ny hcg måling da den var kun 2000 på mandag. Tilfeldigvis så spurte jeg en gang til hva hcg hadde vært på mandag .... damen på tlf hadde sagt feil. Min hcg var ikke på 2000 men 20000! Helt utrolig at jeg kunne få så gode nyheter. Selv om det er utrolig tidlig så er jeg fremdeles gravid. Tusen takk jenter for oppløftende ord i går! Det setter jeg stor pris på. Håper at dere får et godt svangerskap uten bekymringer, og at vi ser mer til hverandre her inne. Og riktig riktig god helg!!!
2prinsesserogbim Skrevet 13. februar 2009 #14 Skrevet 13. februar 2009 Så bra å høre.... Gratulerer så masse...
fødeklar lillegull 13.09.09 Skrevet 13. februar 2009 #15 Skrevet 13. februar 2009 Så bra..!!! Er en fantastisk følelse å få bekreftet at alt er bra, har vært gjennom det samme selv. Masse lykke til videre. )
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 13. februar 2009 #16 Skrevet 13. februar 2009 Så herlig! :D Gratulerer med videre lykke! Tenk å kunne si feil... Det er menneskelig å feile,men har jo stresset deg utrolig. Godt at det ble oppdaget og du kan smile igjen
EnJente_m_2Jenter Skrevet 13. februar 2009 #17 Skrevet 13. februar 2009 GUD nå ble jeg glad for dere ! 20 000 ja, det sier litt om mine usle 540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå