:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Sønnen min biter, han biter ikke i barnehagen, han biter meg. det rare er at det virker ikke ut som han tenker på at han gjør det. han ser opprtiktig overasket ut når jeg hyler. først beit han meg i leppa på vei ut av barnehagen, jeg blir redd når noen biter meg sånn og blir illsint. sette han fra meg og kjefter masse. går bort til bilen og venter på han. setter han i bilen og sakker (rolig) med han hele turen hjem om at dette ikke er ok. han sier "unskyld mamma det var ikke meningen" og gir meg klem. så blir vi enige om og være venner. andre gang ligger vi og koser i soffaen. og pluttselig ut av det blå biter han meg i armen. jeg hyler, blir igjen sint og sender han inn på rommet. han gråter jo og kommer ut etter en liten stund, gir meg kos og sier "unskyld mamma det var ikke meningen" jeg viser han at jeg er blå der han har bitt og han blåser på. det funker jo helt tydlig ikke å bli sint, eller snakke fornuftig med han.for dette er ikke noe nytt. men det er bare meg han biter, og innimellom bestefar, men aldri hørt han har gjort det med noen andre (og jeg har spurt barnehagen osv) noen tips?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2009 hehehe... jeg tror han føler det litt sånn, så sint som jeg blir. for jeg blir jo redd og da blir jeg sint. hva med og trekke ut tennene hans?
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Det er nok "den orale fasen". Min 2-åring gjør også det av og til. Er nesten sånn at de biter de som de er glade i for å "være god". Tror ikke det er vondt ment på den måten... Min biter heller ingen andre enn mamma ;-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2009 ja for jeg tror ikke han tenker på det. han ser like overasket ut vær gang jeg hyler. det er kanskje litt lite pedagogisk av meg og bli så sinna. hvordan reagerer du da spetakkel? når du bli bitt.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 He he, jeg blir som oftest veldig overrasket når han gjør det. Pleier å late som om jeg blir veldig lei meg i stedet for å bli sint. Litt sånn "Buhu, nå fikk mamma vondt". Vet ikke om det er så mye bedre, men... ;-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2009 hehe... hadde jeg bare klart å kontrolere meg selv. han tror ikke noe på når jeg later som jeg er lei meg... hehe... for jeg har prøvd det før... hehe
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Vet om flere som har biti litt tilbake med god effekt... :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. februar 2009 hehe... ja det er jo ikke noe bedre med verbal terror en fysisk. det bare byr meg noe volsomt i mot å bite han... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå