Gå til innhold

Jeg var ordentlig uvel i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg så uvel at jeg lå på sofaen mesteparten av dagen. Jeg ble plutselig kvalm og uvel mens jeg stod på badet og stelte meg om morgenen. Så merket jeg at jeg orket ikke tanken på å lage meg morgenkaffe eller frokost. Jeg spiste ikke noe før i kveldingen. Jeg hadde det sånn at når jeg lå rolig på sofaen var kvalmen moderat, men når jeg reiste meg opp ble jeg mye kvalmere og svimmel. Jeg tok ingefær-og peppermyntekapsler fra Complete Weifa i går, kanskje det redda meg fra å kaste opp. Jeg var på dassen og dreit løs mage tre ganger i går. I dag er jeg ikke kvalm lenger. Jeg har hatt tendens til litt mageknip innimellom i dag også, men jeg spiser igjen i dag. Jeg har vært på dass og driti en gang i dag, og i dag hadde jeg ikke spesielt løs mage.

Jeg hadde det ikke noe godt i går, men jeg er glad jeg slapp å kaste opp. Jeg holdt kvalmen i sjakk med å ligge rolig på sofaen. Jeg ble betydelig bedre på kvelden. Hva syns dere om at jeg kjempet imot å kaste opp i går??? Syns dere jeg var dum og feig som forsøkte å gjøre hva jeg kunne for å unngå å kaste opp? Var jeg dum som ikke stakk fingeren i halsen??? Jeg tenkte på det innimellom i går, at mange ville nok i mitt sted ha forsøkt å provosere frem oppkast ved å stikke fingeren i halsen, men for meg er det veldig fjernt å gå på dassen og stikke fingeren i halsen for å sette igang den fæle prosessen frivillig. Aldri i verden om jeg noen gang kommer til å stikke fingeren i halsen når jeg er kvalm. Jeg er 33 år nå, og er jeg er like lite lysten på å gjøre det nå som da jeg var tenåring. Jeg orker det bare ikke! Jeg orker ikke tanken på å fremkalle oppkast frivillig! Jeg blir aldri voksen der, jeg er like pysete som da jeg var jenteunge når det gjelder det. Hva syns dere om det at jeg ikke orker å stikke fingeren i halsen når jeg er kvalm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns egentlig det var et merkelig spm.....

det er vel opp til hver enkelt det om man vil fremprovosere oppkast eller ikke....

selv klarer jeg ikke kaste opp selv om jeg hadde stukket hele handa i halsen....

Skrevet

Skikkelig merkelig...

Eller kanskje ikke nei....

Hvorfor ikke kontakte legen din å spørre?

H*n er utdannet til å svare på sånne ting, hvis du ikke visste det da.

Skrevet

Siden du ble dårlig da du skulle stelle deg på badet, så burde du kanskje vurdere å spise frokosten først? Og stelle deg etterpå?

Jeg kan selv bli utrolig dårlig av å stå på badet (i varmen), uten næring i kroppen. Jeg starter hver dag med litt juice/saft for å få noe næring. Glemmer jeg det, og bruker litt for lang tid på badet så kommer kvalmen raskt.

Du får nesten bestemme selv hva du velger å gjøre med kvalmen. Jeg velger å spy og "bli ferdig med det", da det gjør at jeg blir litt bedre. Spiser jeg rett etter at jeg har spydd, så føles formen ok utover dagen. Hvis jeg unngår å spy, da blir jeg liggende på sofaen og være dårlig lenge....

Men det trenger ikke å gjelde deg, du må nesten finne ut hva som fungerer for deg.

(Jeg trenger ikke stikke fingrene i halsen for å spy, jeg bare lar være å legge meg ned slik at kroppen vil spy selv....)

Skrevet

Om du hadde brukt halvparten av den energien du bruker på å tenke på oppkast på noe annet kunne du reddet verden!....

Skrevet

"Hva synes dere om at jeg kjempet imot å kaste opp?" "Hva synes dere om det at jeg ikke orker å stikke fingeren i halsen når jeg er kvalm?" DJISEEEES!!!!! Hva synes dere om ditt? Hva synes dere om datt? Og alt vi skal synes noe om er noe forbanna dritt!!! -eh..oppkast!! Kan virkelig ikke for alt iverden tro at du er en 3barnsmor på 33 år!!! Absolutt ALT det du skriver om handler om oppkast! Hva skjer`a??? "Forakter alle som mener at oppkast er bedre enn influensa...." Hva mener du om meg, som er drittlei av oppkastinnleggene dine, nøffemor?? Vi er riktignok på skravle, der en kan ta opp det som opptar oss, men hælle måne... Det får da virkelig være grenser for hvor opptatt en person kan være av oppkast, liksom!!!?

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Oppmerksomhetsbehovet til Nøffemor er det i alle fall ingenting å si på.....hjelpe meg!!! Nok oppkast-tråder nå. Jeg har sagt det før; søk hjelp! Dette er barnimagen; "en side for deg som er gravid eller prøver å bli det". Det må da finnes andre fora hvor du kan diskutere oppkastfobien din med likesinnede.

Skrevet

Staark, du er et jævla drittdyr, et perverst dyr som bare velger å spy når du er kvalm. Jeg syns du skal være som meg, som syns det er så fælt å kaste opp at du prøver å unngå det. Jeg syns du skal legge deg på sofaen og fortrenge kvalmen, jeg!

Forresten hvor langt er du på vei? Har du barn fra før? Hvor ofte spyr du, hver dag, eller bare av og til?

Skrevet

Hahahaha, dette er jo god underholdning :)

Skrevet

Jasså er det her du er og plager folk med oppkasttvangstankene dine.

Skrevet

HI: Javel ja,..Jeg har prøvt å "være som deg", og jeg trivdes ikke med å ligge kvalm når jeg visste at JEG ble bedre av å spy en gang.

Jeg har en fra før, nr 2 på vei. Spydde hver dag i 14 uker ca med nr 2, noe lenger med nr 1. Pyton å spy, men bedre enn å gå rundt kvalm hele dagen.

Du får ha god bedring videre i svangerskapet.

Skrevet

dette var det mest latterlige og dummeste jeg har hørt! Oppmerksomhetssjuk er du og at du kaller opp folk for noe perverst fordi de velger å kaste opp når de er kvalme er spesielt! guri....

Skrevet

Staark, når du spyr om morgenen nå i svangerskapet, spyr du opp mat du spiste kvelden før da? Eller har du fordøyd det du spiste kvelden før, slik at du som regel bare kaster opp magesyre når du kaster opp om morgenen?? Spyr du skikkelig, eller er det bare litt?

De gangene jeg kasta opp som gravid og morgenkvalm, så var det mest brekninger jeg hadde. Jeg kasta aldri opp mat jeg hadde spist kvelden før, så fordøyde nok maten i løpet av natta. Kasta jeg opp så var det bare noen få brekninger, og eventuelt litt magesyre kom opp. Jeg kasta aldri opp masse og voldsomt de gangene jeg kasta opp i forbindelse med morgenkvalme.

Skrevet

Å nøffemor, jeg har savnet deg fra sist jeg var gravid! Nå har jeg rotet meg inn hit igjen, og det første som lyser mot meg er et av dine fantastiske innlegg. Takk, du reddet kvelden min :) Herlig underholdning :)

Skrevet

Maten fra dagen før er nesten alltid helt fordøyd. Ender som regel med at jeg står og spyr opp ekkel magesyre. Har jeg først hatt en brekninger, så stopper det aldri før magesyren er ute.

Hvis jeg tvinger i meg frokost når jeg er kvalm, så kommer den ut i nesten samme tilstand som den var da jeg svelget den.

Foretrekker første, da kan jeg spise frokost like etter, og beholde maten i magen.

Skrevet

Æsj, for en kvalm tråd! Klarte ikke å løsrive meg da, fordi det var jo faktisk litt underholdende...

Om du er seriøs, nøffemor, at du ikke tuller med oss, burde du kanskje søke hjelp? Har du en ocd (obsessive compulsive disorder),altså tvangstanker/tvangshandlinger? Det høres veldig slitsomt ut å tenke så mye på oppkast, og ikke minst kvalmt.. Har ikke vært så plaget av kvalme jeg, men det ble jeg nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...