ღoʇ ןıʇ ɹoɯ ʇɹɐus ღ Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 vet ikke engang om dette er et dumt spm jeg...men blir litt bekymret her. (har vært gravid før, men det er snart 6 år siden og den gangen var jeg så ung at jeg aldri tenkte over ting som skjedde) men jeg synes alle snakker om at nå har livmoren kommet opp når de er 10 uker...noen enda mindre på vei. jeg kjenner ikke dette jeg magen min er blitt litt større, tok lengere tid i forige sv.skap, da ble den ikke stor før 5. mnd. men..jeg er 10+3 i dag tror jeg...burde jeg da kjenne livmoren ha kommet opp?? hos meg er magen myk som bare det...ikke noe hardt, ingen kant osv....
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Jeg kjente ikke livmoren før rundt uke 14 (er førstegangs)
Nangiliama Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 jeg har vært engstelig for dette selv og lå våken i gårnatt og klemte meg på magen og fikk ikek sove.. men fant i dag en jordmor som hadde svart på ca samme spørsmål på lommelegen eller noe. Hun fortalte at (dette er selvsagt bare gjennomsnittlig, og unntak finnes i begge retninger) i uke 12 ligger toppen av livmora ca på høyde med skambenet, og i uke 24 skal toppen være ca i navlehøyde, derav vil den i uke 18 ligge ca midt mellom navel og skamben osv.. Det er med andre ord helt normalt at du ikke "finner" den ennå
ღoʇ ןıʇ ɹoɯ ʇɹɐus ღ Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2009 takk for svar...skal prøve å være rolig en stund til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå