Gå til innhold

Flere som bor trangt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flytter nå inn i en treroms på 64 kvadratmeter. Har tilgang til hyggelig hage og området er trivelig, men jeg klarer liksom ikke å gjelde meg. Det blir så trangt... :-( Vi har en toåring fra før, og nestemann kommer snart.

Vi flytter fordi det var en god mulighet til å endelig komme inn på boligmarkedet. Blir nok ikke i så mamnge år, men... Noen andre som har det sånn? Gode tips? Er i Oslo dette her, ganske dyrt, derfor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ganske trangt, tre små soverom og et lite bad i 2. etg. og stue/kjøkken/inngangsparti åpen løsning. Men her er det stor god hage og føles rikelig i sommerhalvåret, men er utrolig upraktisk og lite i vinterhalvåret.

Skrevet

ja, vi bor også ganske trangt. Vi venter vår første, og jeg bekymrer meg allerede om plassen. tror det er 45 - 50 kvadratmeter her. har såvidt plass til vogna i gangen, og har ikke plass til noen vugge eller noe på stua( har stue og kjøkken i ett) så vi vet ikke hvordan vi skal løse det.

Vi tenker på å kjøpe hengevugge. får bare ta det som det kommer, blir nok ikke så ille som vi tror :)

Skrevet

Yes, vi bor også trangt, også i Oslo. Leilighet på ca 67 m2, men med ganske upraktisk planløsning... Men vi er så innstilt på at det skal gå bra, og at vi bare får gjøre det beste ut av det. Vi har ikke råd til å kjøpe noe nytt nå, og vi har ikke lyst til å flytte fra området vi bor i, for det er særdeles barnevennlig og fint, så....

Det som plager OSS mest, er at alle ANDRE maser om at det er for lite, at vi må kjøpe noe større, at det kommer til å være et kjempeproblem osv. Innmari kjipt når vi prøver så godt vi kan å ha en positiv innstilling til at dette skal vi klare fint... :-(

Gode tips ? Mitt beste tips, er å rett og slett jobbe med selve innstillingen :-) Sånn vi tenker, så er det fort et par år til det faktisk reellt KAN bli et problem at det er lite her. I mellomtiden prøver vi å møblere mest mulig hensiktsmessig for å skape plass. Vi bytter f.eks ut vårt runde spisebord med et firkantet avlangt som man kan trekke ut når vi trenger større. Man må bare se på løsninger interiørmessig for å skape mest mulig plass rett og slett. Og ha en innstilling som sagt, om at dette her går helt fint !! :-D

Lykke til ! :-)

Skrevet

Hei!

Vi bor i et gammelt hus ,som er lite, men kjøkkenet å stua er ganske stor, så har litt boltre plass der. Ellers har vi et lite soverom, å et lite rote rom. Rote rommet blir nå til barnerom, å veit ikke hvor vi skal gjøre av rotet våres. Stellebordet får akkurat plass på badet, men da blir det ganske trangt.

Tror det å jobbe med selve innstilningen er veldig viktig.!!:-)

Skrevet

Dere har nok rett. Innstillingen er greia. Det sier mannen min også. Han er superoptimist og tar alt med et smil og kaller det en utfordring. :-) Kjenner jeg av og til blir litt ekstra negativ for å veie opp, hehe. Det går seg vel til når vi har kommet litt i orden.

Skrevet

vi bor på 53 km2, er snart 4 til hverdags, og 7 når det er samværshelg ;) det er trangt, men det er som flere sier innstillingen det kommer ann på :) vi trives så godt at vi nok blir her noen år til.. men man vet jo aldri :)

Skrevet

vi bor på ca 60 kvm nå. og venter nr 2. jeg syns rett og slett det blir for trangt for barna når de blir større. nå som mini sover inne hos oss er det null problem. men vi titter etter noe med et soverom til.

hva med å flytte utenfor byen da? prisene er MYE mindre rett utenfor bygrensa! man får så mye mer for pengene og det er slettes ikke så usentralt heller =)

Skrevet

ja vi bor i en 2-roms på 65 kvm, og venter nr 2

Skrevet

Vi flyttet 40 min ut for 5 år siden. For det som da var prisen for en liten 2-3 roms i Oslo (2,1 mill) fikk vi villa på 250 kvadrat med hage, 2 terasser, garasje og carport. Samt garantert barnehageplass og gangdistanse til jobb, barnehage og skole.

Vi synes det er kort til Oslo. Men legger merke til at våre venner der inne nok synes det er langt hit :)

Skrevet

Har det akkurat sånn vi og. Har en kjempe koselig hage som veier opp for alt det trange, men det er først når våren kommer. blir nok litt for trangt etterhvert da vi venter nr 2

Skrevet

Hei, vi bor på 65kvm - to soverom, stue,bad og kjøkken. Vi har god planløsning, men det er jo fremdeles bare to soverom. har en datter på fire og venter en til nå snart. Tenker at de kan dele rom et par år. Inntil da er det jo ikke så trangt synes jeg da. Vi har endret litt på kjøkkenet vårt slik at vi har god sitteplass der. I tillegg så skal vi gjøre litt forbedringer på soverommet vårt, slik at det også blir mer anvendelig. Om alle rommene kan brukes mer som oppholdsrom,så er jo en treroms på 65 kvm slett ikke så lite? Det er alle andre som kommer på besøke som synes vi bor for trangt, men vi trives jo kjempegodt i leiligheten vår! Dessuten så klarte store familier seg i denne type leilheter for 50 år siden - vi er jo bare bortskjemte. Vi trenger da ikke 50 kvm per person! Hele uka er vi på jobb og i barnehage, i helgene er det hyggelig at vi er sammen. Om ikke vi er sammen inne, så bruker vi myyye tid ute i marka -vi synes ikke det er noen krise om vi bare har en treroms. Vi koser oss veldig i hjemmet vårt. Det krever at vi holder orden, men det er jo bare bra, for jeg liker uansett ikke rot.

Kos dere i ny treroms leilihet - jeg er sikker på at dere med riktig innstilling,så kommer dere til å kose dere og glede dere over at dere har et hjem som dere eier.

Lykke til og kos dere!

Skrevet

Jeg bodde på to rom 50 kvadratmeter med to barn. Gikk fint det, ungene på soverommet og sovesofa i stua.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...