Juni prinsesse Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 ...bekkenløsning, du har bekkenlåsning!" Sa kiropraktoren til meg i dag!! Hurra! Og det skulle han fikse på en 3-4 behandlinger mente han.
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Hmm.. hvordan finner han ut det? og var det vondt av noe slag??
Juni prinsesse Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har slitt med det samme som alle andre her... Noe som kjennes ut som gangsperr etter å ha syklet alt for lenge. Vondt nederst i magen/ skambenet, og i lysken. De siste dagene har jeg også slitt med vondt i ryggen, så da jeg våknet i morges bestemte jeg meg for å oppsøke kiropraktor for å finne ut av dette. Sitter på en stol, mens han trykker ned over ryggen. Det gjør vondt i det han finner de ømme punktene, men bare da. Og samtidig gjør det så sinnsykt godt å kjenne at DER er det det vonde kommer fra... Så trykket han videre nedover hoften, og kunne fortelle meg at jeg hadde null bevegelse i bekkenet. Det skulle i teorien løsne nå, og utvide seg for å gjøre plass til babyen, men i stedet så hadde det låst seg. Behandlingen gjør vondt i ca 30 sek. Massasje er mye vondere... ;o)
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 hmm, kanskje jeg må dra til en kiroprator jeg også.. Hvor langt er du på vei? Jeg er i uke 20+4 nå.
Juni prinsesse Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2009 Det kan være verd et forsøk. Jeg tror at mange flere kan ha glede av et besøk hos kiropraktor enn de som faktisk er klar over det. Veldig mange symptomer kan komme fra ryggen uten at det er en helt opplagt sammenheng. Jeg er 21+3 )
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Men om det ikke er bekkenlåsning, men bekkenløsning, kan han hjelpe mot det også? Bekkenløsning er jo hormonelt, og alle skal jo ha det pga babyen skal komme ut? og noen har bare mer vondt enn andre.
Juni prinsesse Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2009 Da får du i hvert fall vite om det er bekkenløsning. Tror ikke det er så mye mer som kan gjøres med det enn hvile, men jeg vet ikke... Det som er kjedelig er å gå rundt å ha vondt uten at det er nødvendig. Jeg føler meg rett og slett som et helt nytt menneske etter at jeg har fått behandling for ryggen, men det er ikke alltid jeg har vondt i forkant. Ofte resulterer den vonde ryggen bare i generelle plager, eller helt andre symptomer. Nå var jo ryggen ekstra vond da, og det var visst ikke noe rart siden "du ikke har bevegelse i bekkenet i det hele tatt" som han sa. Egentlig burde undersøkelse av rygg og bekken vært en obligatorisk undersøkelse i forbindelse med svangerskap synes jeg. Tror det er mange fler som har problemer enn de som faktisk er klar over det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå