Elskeråværemamma Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Gikk til legen idag for å få bekreftet graviditet! Hadde med morgenurin og fikk kun snakke med hun på kontoret. Hun kunne bekrefte positiv test og bad meg om 82 kr... Jeg har brukt ca 1200 kr (hihi!!) denne måneden på tester, så greit nok det - men ble litt paff for de to andre gangene jeg var gravid har jeg ikke betalt for noen form for testing (men det har vært på 2 andre legekontorer)... Er genrelt veeeeeeeeeeeeeeeeldig misfornøyd med dette legekontoret uansett, så skal bytte og ha ny lege til neste måned....
Gjest mphs Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Har ikke testet hos legen. Tester hjemme og bestilte første legetime til da jeg var 10 uker på vei begge ganger. Om du har tatt tester hjemme hvorfor tok du enda en hos legen?
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Det blir jo en helt vanlig legetime? Så i mitt hode skal man betale. Kontroller derimot og andre ting med graviditeten er jo gratis
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Har kun betalt for test når ikke har vært gravid Ellers har jeg ikke betalt nei.
Vipsenmamma Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Ja, jeg betalte for test hos legen. 80,- kr høres vel greit ut. Men herregud da - hva er vitsen med å bruker 1200,- på tester? Tenk på alt du kunne ha fått for så mye penger..........
velsignet med to Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 De fleste steder jeg vet om må man betale for testen når den er "pasientønsket", er det ifbm. konsultasjon og legen som mener det bør testes, koster det ingenting ekstra for pasienten.
velsignet med to Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Men vil si du fikk testen billig da, for vanligvis koster en test på legekontoret omtrent like mye som den du kjøper selv på apoteket.
Elskeråværemamma Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2009 Ok Da har jeg bare vært `heldig` de to andre gangene da ) Men har vært to steder før, så trodde det var vanlig praksis jeg.... Ikke så farlig for vi har `nok` av penger, men hun er så utrolig suuuuur hun kontordama, som forøvrig fungerer både som resepsjonist og testtaker (blodprøver) og analysator.... Alt må hun gjøre (utenom selve lege-timene da)... Så forstår hun har det travelt. De tar ALDRI tlf-en.... (For det har hun ikke tid til.....) Så skal bytte nå i feb - allerede lei etter bare to måneder der:) Var nok derfor jeg reagerte.... Pluss i to uker var de uten lege for dedn ene lege var syk og den andre i permisjon - fikk vite det når jeg måtte forlate arbeidet mitt for å KJØRE å bestille legetime etter en uke med intens tlf-ringing som var mislykket.... Ble bare toppen på kaka idag altså!!
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Nei, det betalte jeg ikke for. Er jo gravid da og da er slike "legeting" gratis....
24♡april Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Nei jeg betalte ingenting, ikke den gangen jeg ok blodprøve på hcg eller vanlig urinprøve (disse to gangene var jeg ikke gravid).. Var vel bare heldig, MEN legen min sa til meg at fra den dagen man kommer inn på ett legekontor og er gravid skal man få alt gratis, blodprøver, graviditets test + kontroller osv.. Legene tar graviditets test på deg uansett når du sier du er gravid sånn at de vet med sikkerhet at man er gravid,så skjønner ikke hvorfor du måtte betale for dette virka litt snålt syns jeg men!
olla Skrevet 12. februar 2009 #11 Skrevet 12. februar 2009 Ja, jeg har også betalt noen å 80 kr for test, men jammen meg hadde de bare en vanlig test som de stappa ned i urinen, ikke noe vits i å ta det, jeg hadde jo testa meg og visste resultatet allerede....
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. februar 2009 #12 Skrevet 12. februar 2009 Hos oss er vanlig prosedyre at vi tar en hcg-test når det kommer pas. til førstegangstime for graviditet. MEN, når jeg selv har testet hos legen med eldste, så betalte jeg ikke, for som hun sa "du er jo gravid"...
Kjukka Skrevet 12. februar 2009 #13 Skrevet 12. februar 2009 Jeg trodde at alle kontroller, blodprøver, tester i forbindelse med en gravididtet var gratis jeg... Jeg har iallefall aldri betalt noe!!
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #14 Skrevet 12. februar 2009 Nei, alt i forbindelse med svangerskap osv skal jo være gratis. Testen inkludert. I hvertfall har jeg aldri betalt noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå