Gå til innhold

ville dere ammet en annen baby?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, om vi var på en øde øy uten mat.

Skrevet

Ja, hvis ungen holdt på å sulte ihjel og det var eneste måten ågi den mat på.

Skrevet

Ja, hvis barnet trengte det, så selvfølgelig.

Skrevet

Ja,og har gjort det en gang, da søsteren mi fortvilet ikke fikk til å amme sin egen datter. Tantebarnet mitt forsynte seg grådig, og ble stille med en gang. Mett og god, fornøyd og glad og bare 3 uker gammel, på besøk i jula. Glemmer det ikke, og jeg hadde selv en baby på 4 mnd. Søsteren min måtte begynne med mme, og fant senere ut at hun ikke kunne amme pga helseproblemer og måtte opereres i brystene.

Det var faktisk krise, og babyen måtte ha mat, og jeg hadde nok for to babyer, så hvorfor ikke?

Hadde gjort det igjen, uansett hvilken baby det hadde vært som hadde trengt mat.

Skrevet

Hadde ikke stussa i den situasjonen Salma Hayek var i !!

Såg på tv for noen år siden ei her i Norge som amma en liten hunde valp. Då blei eg kvalm !!!!

Skrevet

Men hvis det reddet hundevalpen, hvorfor kvalm? Dyr er jo også små liv.

Skrevet

Selvfølgelig...:))

Og har gjort det. Passa venninna mi si jente for noen år siden men hun var hos frisøren. Jenta blei sulten og ville ikke ha flasken, men puppen min ville hun ha. Det gikk så fint att.. Hadde sjøl en gutt på samme alder som jeg amma..

Skrevet

sålenge moren til barnet ville det hadde jeg ammet for andre:) Men nå dugde ikke melka mi til noe anna enn å vanne blomster med, så jeg har aldri fått prøvd;) Men med nestemann håper jeg på at melka mi har næring slik at jeg kan amme babyen min:) Og hvis venner eller andre har problemer og barnet trenger melk så gjør jeg galdelig den tjenesten:)

Man skal dele på godene lærte min mor meg, så jeg ser ikke noe ekkelt, tabu eller flaut i å hjelpe en medkvinnes barn med mat:)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Ja, i en slik situasjon...null tvil:)

Skrevet

Hadde amma en hund også jeg i nøden hehe men sikker jævlig vondt!

Skrevet

Jævli ekkelt når valpen låg ved det eine brystet og babyen hennes ved det andre !! Ho kunne jo i det minste pumpa seg og gitt på flaske. Du hadde vel aldri latt en hund spise fra matfatet ditt ?

Skrevet

hunder har faktisk mindre skadelige bakterier i sin munn enn mennesker. dette er fordi de er skapt til å spise rått kjøtt, noe vi har utviklet oss vekk fra. De har mange "snille" bakterier i munnen som dreper sykdomsbakterier, så de har klinisk sett renere munn enn oss, men det er ikke noe behagelig tanke å ha en hundemunn i matfatet etter at den slikket seg i baken nei;)

Men en liten valp er ikke ekkel, og jeg har fugleforet en valp, tygget mat og ført det over til munnen dens:) han var minsten i kullet og fikk ikke mat av mammen sin i like stor grad som de andre, så han måtte håndfores, og tiden var inne for å smake kjøtt;)

men å ha en valp på brystet er veldig fremmed for meg, men hadde nok gjort det hvis hunden var på vei til å dø og jeg kunne redde den ved å legge den til brystet:)

Skrevet

Hvis det hadde vært for å hjelpe noen i nød så: Ja.

Skrevet

Ja, jøss, hvis det trengtes. Ville ikke du Hi? Ikke mer en et par generasjoner siden vi gjorde det i Norge. Mange plasser blir det gjort av ren nødvendighet. Hvorfor spør du Hi? Det er vel en selvfølge at du hadde gjort det i en krisesitusjon. Eller har du fått det så godt at du synes alt er ekkelt?

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Selvfølgelig! Forutsatt at babyen trenger mat / moren ønsker det så ser jeg null problemer med det.

Skrevet

Ja, klart det. Hvis det utgjorde en forskjell mellom liv og død.

Skrevet

ja, hvis babyen var sulten og ikke hadde annen mat og moren syns det var greit hadde jeg matet en annens baby=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...