Høygravid&gla:-) Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg er ei jente på 24, førstegangs fødende.... Jeg er i uke 27 å hatt et helt greit svangerksap , en del oppkast å kjenner bekkenet ganske godt, men tross alt heldig syns jeg!! Jeg tenker en del på fødselen, gruer meg en del , men veit ikke hva jeg gruer meg til, så klart mest at noe skal gå galt, men følelsen av å ikke vite hva som skal skje.... Hatt så masse rare drømmer i det siste, mer mareritt om alt det gale som kan skje... å da blir jeg i litt dårlig humør. Flere som drømmer?? Jeg er egentlig gla å sprudlende, men de siste ukene har vært ganske tøffe.Nesten så jeg har hatt litt panikk angst... Er dette vanlig?? Hilsen meg :-)
Sol + spire Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Heisann! Det er helt normalt å grue seg litt til fødselen, men hvis du synes at redselen din tar overhånd så ville jeg snakket med noen om det. Feks jordmoren du går til eller ta kontakt med sykehuset du skal føde på for en samtale med dem. Det å ikke vite hvordan det er kan være rimelig spennende ja. Og skremmende. Husker første gangen jeg var gravid (er andregangs gravid nå) da hadde jeg mange tanker rundt fødselen rundt de ukene du er i nå. Jeg tenkte veldig mye på fødselen og grudde meg jeg også. Drømte at jeg ikke klarte å ta meg av ungen og slike ting. Og det kan gjøre en litt engstelig for det som skal skje. Men det skal sies at hos meg så gikk denne "redselen" over til å være "håper jeg snart er ferdig med denne magen" på slutten. Jeg gikk rundt å så litt på andre damer som hadde unger og tenkte "at klarer hun der det, så skal jammen meg jeg og klare det også ja." Men som jeg sa, hvis det tar fullstendig overhånd dette med redselen for fødselen så ville jeg tatt en prat med noen. Det hjelper. Masse masse lykke til!
Høygravid&gla:-) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2009 Tusen takk for svar:-) Håper det går over ja, bra at magen min er såpass stor alt nå, kanskje jeg tenker mer på den etterhvert .-) hehe. Skal ringe jordmor hvis det fortsetter. Godt å vite av noen som har vært igjennom det. Masse lykke til du også!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå