Gå til innhold

er dette en grei pris for dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis jeg sier 3000kr. i mnd, da får man all mat med i pris. men må selv ha med bleier, og evt. våtservietter?

hva betaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er altfor billig! Barnehager tar 2300 pluss matpenger. I tilegg får barnehagene masse penger i støtte per barn. De under tre som ikke går i barnehage utgjør 3300 i kontantstøtte for foreldrene. Ergo mener jeg at du bør ta 2300+3300+mat. Men da bør du betale skatt.

Skrevet

Det var da utrolig billig. Er det full dag?

Her i Oslo ligger en hvit dagmamma fra 7.000 og oppover i måneden. En svart fra 5.000 og oppover. Da snakker vi om pass fra ca 0800-1600, et brødmåltid og bleier inkludert.

Selv om du bor mer usentralt til, høres 3.000 i mnd forferdelig billig ut hvis det er snakk om full dag, 5 dager i uken.

Regn litt på hva du sitter igjen med i timen. Du bør vel minst ha 30 kroner i timen.

Skrevet

noen mer meniner om dette?

Skrevet

Det synes jeg også var billig, kommer kanskje litt an på hvor i landet du bor, men likevel. Her hadde jeg nok måtte betalt ca 4-4500 kr for det samme.

Skrevet

hmm..kanskje dette var litt vell billig ja.. er litt usikker på hva jeg skal si jeg tar i mnd, vil jo ikke være vedlgi dyr heller..men,som du sier,jeg bør vel ha mer enn30kr timen.

men,er foreldre mer villig til å betale mer enn det det koster å ha et barn i barnehagen? for da å ha ungen hos en dagmamma som har et barn til. ?

Skrevet

Vi har hatt superflaks i Oslo, betaler 5000 i måneden pluss bleier og mat, men da passer damen bare vår datter og gjør det hjemme hos oss. Er i åpen barnehage 4 dager i uken :-)

Skrevet

jeg betalte 4000 i mnd 07:00-17:00 5 dager i uka ink mat

jeg synes det var billig

Skrevet

Hvis du betaler skatt kan de trekke det av på skatten også. Synes du at det er riktig at de skal gå i pluss med kontantstøtten da?

Skrevet

Enkelte steder er det helt håpløst å få en barnehageplass på denne tiden av året. Det vil si at foreldre er villige til å betale mer.

En bhg plass koster over 2.300 i mnd. I tillegg får foreldre kontantstøtte som utgjør over 3.000. Dette vil si at du kan ta opp til 5.000 som dagmamma uten at det blir dyrere enn i barnehage. I vår bhg må vi ha med alle brødmåltider selv, og frukt. I tillegg tar vi selvfølgelig med bleier og våtservietter selv.

Du må aldri finne på å ta så lite. Det er tross alt en krevende jobb, og du blir bundet 5(?) dager i uken. Jeg synes også det er rimelig at de tar med våtservietter og bleier selv.

Hilsen meg fra Oslo som er vant til hårreisende priser på dagmamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...